Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg gikk en hel dag fra Koster til Moss uten at vi syntes på Marine Traffic. Men AISen vår både sendte og tok i mot. Jeg sjekka med båter rundt oss. 

Å stole på MT er galskap.

 

Om man ikke har AIS kan det være fornuftig å lytte til VTS arbeidskanaler for å få et bilde av trafikken i området. Da vi gikk i 20-30 meters sikt langs Østfoldkysten i høst så kontaktet jeg VTS Horten for å høre om de hadde trafikk i vår led - dette i tillegg til AIS og radar. 

 

https://www.kystverket.no/kontakt-oss/Operative-enheter/kontakt-sjotrafikksentralene/

Bitteliten

Bitteliten

Jeg gikk en hel dag fra Koster til Moss uten at vi syntes på Marine Traffic. Men AISen vår både sendte og tok i mot. Jeg sjekka med båter rundt oss. 

Å stole på MT er galskap.

 

Om man ikke har AIS kan det være fornuftig å lytte til VTS arbeidskanaler for å få et bilde av trafikken i området. Da vi gikk i 20 meters sikt langs Østfoldkysten i høst så kontaktet jeg VTS Horten for å høre om de hadde trafikk i vår led - dette i tillegg til AIS og radar. 

 

https://www.kystverket.no/kontakt-oss/Operative-enheter/kontakt-sjotrafikksentralene/

Bitteliten

Bitteliten

Jeg gikk en hel dag fra Koster til Moss uten at vi syntes på Marine Traffic. Men AISen vår både sendte og tok i mot. Jeg sjekka med båter rundt oss. 

Å stole på MT er galskap.

 

Om man ikke har AIS kan det være fornuftig å lytte til VTS arbeidskanaler for å få et bilde av trafikken i området. Da vi gikk i 20 meters sikt langs Østfoldkysten i høst så kontaktet jeg VTS Horten for å høre om de hadde trafikk i vår led - dette i tillegg til AIS og radar. 

https://www.kystverket.no/kontakt-oss/Operative-enheter/kontakt-sjotrafikksentralene/

Bitteliten

Bitteliten

Jeg gikk en hel dag fra Koster til Moss uten at vi syntes på Marine Traffic. Men AISen vår både sendte og tok i mot. Jeg sjekka med båter rundt oss. 

Å stole på MT er galskap.



×
×
  • Create New...