Jump to content

Edit History

nie

nie

Rookie_332 skrev for 12 timer siden:

Dette kan selvfølgelig være meget variabelt, nedgangstider etc. Men la oss si de siste 10 årene og eks under

Eks.

1 ny båt i dag la oss si 2,5 Mill , hvor mye faller den pr år og når romaliserer eller stabiliserer den seg eller faller minst i verdi

2 båt som er 10 år gammel samme her ...…

Du sier jo selv at dette er svært variabelt og det er jo helt rett.

Hvis jeg likevel skal svare noe så må jeg nesten knytte dette til min egen båttype som er den jeg har noe særlig grunnlag for å uttale meg om.

Min Viknes 1030 2004 modell med middels utstyrsnivå kostet 1.490.000,- i 2004.

En ny Viknes 1030 2019 modell med noenlunde samme utstyrsnivå, men selvsagt mer moderne løsninger, kostet i 2019 ca 2.800.000,- .

Jeg betalte 1.200.000,- for min når jeg kjøpte den i mars 2019.

Så kan dere jo gjøre resten av matematikken basert på hvordan dere vil hensynta lønnsutvikling, generell inflasjon og ikke minst utvikling i kronekurs :-)

(Edit: ...men usikkerheten knyttet til prisutvikling på drivstoff (ref Chief sitt innlegg over her) , "båtskam" etc gjør jo at mine historiske tall ikke nødvendigvis er gyldige for å spå fremtiden)

nie

nie

Rookie_332 skrev for 12 timer siden:

Dette kan selvfølgelig være meget variabelt, nedgangstider etc. Men la oss si de siste 10 årene og eks under

Eks.

1 ny båt i dag la oss si 2,5 Mill , hvor mye faller den pr år og når romaliserer eller stabiliserer den seg eller faller minst i verdi

2 båt som er 10 år gammel samme her ...…

Du sier jo selv at dette er svært variabelt og det er jo helt rett.

Hvis jeg likevel skal svare noe så må jeg nesten knytte dette til min egen båttype som er den jeg har noe særlig grunnlag for å uttale meg om.

Min Viknes 1030 2004 modell med middels utstyrsnivå kostet 1.490.000,- i 2004.

En ny Viknes 1030 2019 modell med noenlunde samme utstyrsnivå, men selvsagt mer moderne løsninger, kostet i 2019 ca 2.800.000,- .

Jeg betalte 1.200.000,- for min når jeg kjøpte den i mars 2019.

Så kan dere jo gjøre resten av matematikken basert på hvordan dere vil hensynta lønnsutvikling, generell inflasjon og ikke minst utvikling i kronekurs :-)

• Create New...