Jump to content

Edit History

-morten-

-morten-

13 minutes ago, tobixen said:

På NRK kaller de nå "tusenårsflo", altså at dette er en begivenhet man skal kunne forvente én gang pr tusende år.  Da er det et tankekors at det bare er 30 år siden sist vannet var så høyt ...

Vi har samme utfordring i Nordsjøen! det snakkes om 1000års bølgen, ifb. med Livbåter og livbåtdesign.  Vi har jo stort sett båtene på ca 30m over vannflata stort sett på alle riggene..  men når 1000årsbølgen kommer blir jo selv det for lite.  Jeg var med på studiene med utskiftning v alle livbåtene for en del år tilbake.   Hvordan det er å oppholde seg i en sånn livbåt i 30-40m høye bølger er jo en annen sak... tror selv jeg hadde blitt sjøsyk da

-morten-

-morten-

9 minutes ago, tobixen said:

På NRK kaller de nå "tusenårsflo", altså at dette er en begivenhet man skal kunne forvente én gang pr tusende år.  Da er det et tankekors at det bare er 30 år siden sist vannet var så høyt ...

Vi har samme utfordring i Nordsjøen! det snakkes om 1000års bølgen, ifb. med Livbåter og livbåtdesign.  Vi har jo stort sett båtene på ca 30m over vannflata stort sett på alle riggene..  men når 1000årsbølgen kommer blir jo selv det for lite.  Jeg var med på studiene med utskiftning v alle livbåtene for en del år tilbake.   H

• Create New...