dynastyfrost Startet 14.Januar.2020 Del på Facebook Startet 14.Januar.2020 Hei godtfolk:-) Jeg har en viksund 900 combisjark fra 1999 som jeg ønsker å få fartøyinstruks på med kategori kystfiske. er det noen av dere som har erfaring med å få godkjent en slik båt? evt hvor kostbart det ble? har ikke stabilitetsberegninger og linjetegninger. All tilbakemelding er god tilbakemelding. hilsen Benjamin Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 14.Januar.2020 Del på Facebook Svart 14.Januar.2020 4 hours ago, dynastyfrost said: All tilbakemelding er god tilbakemelding. Sikker på det...? https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-om-farlige-fiskebater-etter-dodsforlis/65188109 https://fisk.no/fiskeri/1581-uegnet-til-yrkesfiske Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
hanto1 Svart 15.Januar.2020 Del på Facebook Svart 15.Januar.2020 Tror det var en Viksund sjark som dro seg selv rundt under haling av garn. Bruket satt fast i bunn og derved kantret båten. Uansett det er krav om mange ting i dag før å få godkjenning. Man må regne med betydelige kostnader og ombygging. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Januar.2020 Del på Facebook Svart 15.Januar.2020 Ville bytta båt og kjøpt en godtkjendt båt for komersielt fiske. Det er ganske mye om og men for å lage fartøysinstruks. Hvilket fiske har du tenkt å drive? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Timmeeh Svart 15.Januar.2020 Del på Facebook Svart 15.Januar.2020 Båten er vel grei den, men den har sine begrensninger. Ikke egnet for lofotfiske hvor man øser inn to tonn om dagen feks. Men til "heimsjyen" er det sikkert en grei båt. Og må sikkert bygges om en del smådetaljer for å få den godkjent. Lukekarmer, luftinntak motorrom osv osv mye nevnt i artikkelen. Gjør du mye selv trenger det ikke bli så veldig dyrt (alt er relativt). Ville hørt med selfa arctic ang linjetegninger. Har ikke gjort en slik prosess selv men, begynn et sted. Polarkonsult er et foretak som utfører kontroll, de kan du jo også ringe. Da får du et prisoverslag og en anelse av hvor mye jobb du har foran deg. Har snakket med dem før ang et par eldre båter jeg vurderte en stund, de har jo holdt på en stund nå og vært gjennom de fleste båttyper vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.