Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Finnes det i det hele tatt noen rettshjemmel for å ta beslag i en privat eid fritidsbåt på grunn av manglende dokumentasjon? Det gjør det vel ikke, skulle man tro.

 

Man kan vel også tenke seg den muligheten at de aktuelle båtene ikke lider av noen tekniske eller funksjonelle mangler i det hele tatt, og det tvert i mot kan dreie seg om svært gode båter, som det kan være svært gunstig og lønnsomt å kjøpe på grunn av formelle mangler som kanskje ikke har noen som helst annen betydning enn at de bidrar til en mer gunstig pris for kjøper.

 

Hvis man selv har kompetanse nok til å vurdere om båten fungerer all right og sikkert nok til sitt bruk, så kan det vel være at den formelle mangel er til fordel for kjøper på grunn av at det bidrar til å redusere prisen på en båt, som utmerket godt kan være en førsteklasses kvalitetsbåt med hensyn til sikkerhet og bruksegenskaper.

 

Men da må man selv være i stand til å vurdere sikkerhet og bruksegenskaper på den båten men kjøper, all den tid at dokumentasjonen mangler.

 

For min egen del så ville jeg ikke brydd meg om hva som står i en slik dokumentasjon. Jeg ville ha prøvd ut båten selv og så gjort meg opp en mening, og så ville jeg ikke tenkt på denne CE merkingen i det hele tatt, annet enn som et argument for å få redusert prisen. 

 

Det blir jo som å kjøpe et stykke ost for halv pris på grunn av at det mangler godkjent EU dokumentasjon på at osten er gul og at den har riktig smak. Har man fargesynet og smakssansen i orden så kan man gjøre et godt kjøp.

Arne2

Arne2

Finnes det i det hele tatt noen rettshjemmel for å ta beslag i en privat eid fritidsbåt på grunn av manglende dokumentasjon? Det gjør det vel ikke, skulle man tro.

 

Man kan vel også tenke seg den muligheten at de aktuelle båtene ikke lider av noen tekniske eller funksjonelle mangler i det hele tatt, og det tvert i mot kan dreie seg om svært gode båter, som det kan være svært gunstig og lønnsomt å kjøpe på grunn av formelle mangler som kanskje ikke har noen som helst annen betydning enn at de bidrar til en mer gunstig pris for kjøper.

 

Hvis man selv har kompetanse nok til å vurdere om båten fungerer all right og sikkert nok til sitt bruk, så kan det vel være at den formelle mangel er til fordel for kjøper på grunn av at det bidrar til å redusere prisen på en båt, som utmerket godt kan være en førsteklasses kvalitetsbåt med hensyn til sikkerhet og bruksegenskaper.

 

Men da må man selv være i stand til å vurdere sikkerhet og bruksegenskaper på den båten men kjøper, all den tid at dokumentasjonen mangler.

 

For min egen del så ville jeg ikke brydd meg om hva som står i en slik dokumentasjon. Jeg ville ha prøvd ut båten selv og så gjort meg opp en mening, og så ville jeg ikke tenkt på denne CE merkingen i det hele tatt, annet enn som et argument for å få redusert prisen. 

 

Det blir jo som å kjøpe et stykke ost for halv pris på grunn av at det mangler godkjent EU dokumentasjon på at osten er gul. Har man fargesynet i orden så kan man gjøre et godt kjøp.

Arne2

Arne2

Finnes det i det hele tatt noen rettshjemmel for å ta beslag i en privat eid fritidsbåt på grunn av manglende dokumentasjon? Det gjør det vel ikke, skulle man tro.

 

Man kan vel også tenke seg den muligheten at de aktuelle båtene ikke lider av noen tekniske eller funksjonelle mangler i det hele tatt, og det tvert i mot kan dreie seg om svært gode båter, som det kan være svært gunstig og lønnsomt å kjøpe på grunn av formelle mangler som kanskje ikke har noen som helst annen betydning enn at de bidrar til en mer gunstig pris for kjøper.

 

Hvis man selv har kompetanse nok til å vurdere om båten fungerer all right og sikkert nok til sitt bruk, så kan det vel være at den formelle mangel er til fordel for kjøper på grunn av at det bidrar til å redusere prisen på en båt, som utmerket godt kan være en førsteklasses kvalitetsbåt med hensyn til sikkerhet og bruksegenskaper.

 

Men da må man selv være i stand til å vurdere sikkerhet og bruksegenskaper på den båten men kjøper, all den tid at dokumentasjonen mangler.

 

For min egen del så ville jeg ikke brydd meg om hva som står i en slik dokumentasjon. Jeg ville ha prøvd ut båten selv og så gjort meg opp en mening, og så ville jeg ikke tenkt på denne CE merkingen i det hele tatt, annet enn som et argument for å få redusert prisen. 

Arne2

Arne2

Finnes det i det hele tatt noen rettshjemmel for å ta beslag i en privat eid fritidsbåt på grunn av manglende dokumentasjon?

 

Man kan vel også tenke seg den muligheten at de aktuelle båtene ikke lider av noen tekniske eller funksjonelle mangler i det hele tatt, og det tvert i mot kan dreie seg om svært gode båter, som det kan være svært gunstig og lønnsomt å kjøpe på grunn av formelle mangler som kanskje ikke har noen som helst annen betydning enn at de bidrar til en mer gunstig pris for kjøper.

 

Hvis man selv har kompetanse nok til å vurdere om båten fungerer all right og sikkert nok til sitt bruk, så kan det vel være at den formelle mangel er til fordel for kjøper på grunn av at det bidrar til å redusere prisen på en båt, som utmerket godt kan være en førsteklasses kvalitetsbåt med hensyn til sikkerhet og bruksegenskaper.

 

Men da må man selv være i stand til å vurdere sikkerhet og bruksegenskaper på den båten men kjøper, all den tid at dokumentasjonen mangler.

 

For min egen del så ville jeg ikke brydd meg om hva som står i en slik dokumentasjon. Jeg ville ha prøvd ut båten selv og så gjort meg opp en mening, og så ville jeg ikke tenkt på denne CE merkingen i det hele tatt, annet enn som et argument for å få redusert prisen. 

Arne2

Arne2

Finnes det i det hele tatt noen rettshjemmel for å ta beslag i en privat eid fritidsbåt på grunn av manglende dokumentasjon?

 

Man kan vel også tenke seg den muligheten at de aktuelle båtene ikke lider av noen tekniske eller funksjonelle mangler i det hele tatt, og det tvert i mot kan dreie seg om svært gode båter, som det kan være svært gunstig og lønnsomt å kjøpe på grunn av formelle mangler som kanskje ikke har noen som helst annen betydning enn at de bidrar til en mer gunstig pris for kjøper.

 

Hvis man selv har kompetanse nok til å vurdere om båten fungerer all right og sikkert nok til sitt bruk, så kan det vel være at den formelle mangel er til fordel for kjøper på grunn av at det bidrar til å redusere prisen på en båt, som utmerket godt kan være en førsteklasses kvalitetsbåt med hensyn til sikkerhet og bruksegenskaper.

 

Men da må man selv være i stand til å vurdere sikkerhet og bruksegenskaper på den båten men kjøper, all den tid at dokumentasjonen mangler.

 

For min egen del så ville jeg ikke brydd meg om hva som står i en slik dokumentasjon. Jeg ville ha prøvd ut båten selv og så gjort meg opp en mening, og så ville jeg ikke tenkt på denne CE merkingen i det hele tatt. 



×
×
  • Create New...