Jump to content

Edit History

DIYglenn

DIYglenn

Hei!

Ser ut til at det er installert et K&N (eller tilsvarende "cone") filter på min 2005 Mercruiser. Motoren er opprinnelig 250 HK men oppgitt til 300. Så vidt jeg vet var det 250, 270, 300 og 320 HK-versjoner av denne motoren, og alle var like bortsett fra ECU.

 

Det er saget ut en bit av motordekselet bak hvor luftfilteret er, satt på 90 graders bend og et K&N filter. 

Hva tenkes om dette?

 

Jeg har alltid vært skeptiske til disse grunnet mindre toleranse for olje etc. og mindre beskyttelse mot partikler i lufta. Med tanke på at det sitter en j***a dyr turbo bak, så kanskje det bør være lurt å ha riktig filtrering.

 

Hva tenker dere - beholde eller finne ut hvordan dette skal være originalt?

 

Har sett noen bilder hvor det er en stor, perforert sylinder med skum-filter, noen også med en slange ut fra den ene enden(?). 

 

Setter pris på innspill. 

DIYglenn

DIYglenn

Hei!

Ser ut til at det er installert et K&N filter på min 2005 Mercruiser. Motoren er opprinnelig 250 HK men oppgitt til 300. Så vidt jeg vet var det 250, 270, 300 og 320 HK-versjoner av denne motoren, og alle var like bortsett fra ECU.

 

Det er saget ut en bit av motordekselet bak hvor luftfilteret er, satt på 90 graders bend og et K&N filter. 

Hva tenkes om dette?

 

Jeg har alltid vært skeptiske til disse grunnet mindre toleranse for olje etc. og mindre beskyttelse mot partikler i lufta. Med tanke på at det sitter en j***a dyr turbo bak, så kanskje det bør være lurt å ha riktig filtrering.

 

Hva tenker dere - beholde eller finne ut hvordan dette skal være originalt?

 

Har sett noen bilder hvor det er en stor, perforert sylinder med skum-filter, noen også med en slange ut fra den ene enden(?). 

 

Setter pris på innspill. 



×
×
  • Create New...