
DIYglenn
Hei!
Ser ut til at det er installert et K&N (eller tilsvarende "cone") filter på min 2005 Mercruiser. Motoren er opprinnelig 250 HK men oppgitt til 300. Så vidt jeg vet var det 250, 270, 300 og 320 HK-versjoner av denne motoren, og alle var like bortsett fra ECU.
Det er saget ut en bit av motordekselet bak hvor luftfilteret er, satt på 90 graders bend og et K&N filter.
Hva tenkes om dette?
Jeg har alltid vært skeptiske til disse grunnet mindre toleranse for olje etc. og mindre beskyttelse mot partikler i lufta. Med tanke på at det sitter en j***a dyr turbo bak, så kanskje det bør være lurt å ha riktig filtrering.
Hva tenker dere - beholde eller finne ut hvordan dette skal være originalt?
Har sett noen bilder hvor det er en stor, perforert sylinder med skum-filter, noen også med en slange ut fra den ene enden(?).
Setter pris på innspill.