.thumb.jpg.044233fd876dcd1cf556aadf5c8b3727.jpg)
Solseng
Balder.. skrev for 20 timer siden:Ivar...du har sannsynligvis helt rett i det, ut fra det jeg ser fra andre Antares er jeg fornøyd med hva båten gjør.
Spørs om det jeg synes "mangler" på Suzuki'n skyldes att jeg kunne jobbe på mine gamle Johnson 115 forgasser motorer selv å få ut maksimalt av de motorene, det var sååå mye å hente bare ved å vakuum synkronisere alle 4 forgassere i steden for å la de stå "som de skal".
2-takten var nok mye mer eksplosiv i starten enn denne nye 4-takten, det jeg nå savner er responsen jeg fikk de første sekundene som gjorde att båten raskere gikk i plan, den biten hentes nok ikke med propell.
Nei jeg får vel oppføre meg som en 53åring å være fornøyd med det jeg har å glemme hva man drev med for lenge siden :) tikktakk
![]()
Alltid vanskelig å få alt på en og samme gang når det gjelder propell. Hvis du er fornøyd med toppfarten, og heller vil ha litt mer akselerasjon og bedre egenskaper ved lav/middels fart: Da ville jeg kanskje vurdert en 4-blads propell. Løfter båten mer og er mer presis/kontant ved lav/middels hastighet.
https://www.propellerdepot.com/solas-rubex-hr4-stainless-13-x-17-rh-9453-130-17-prop
Etter en del testing har jeg selv landet på denne propllen da jeg liker hvordan den oppfører seg all-round. Dog litt større diameter siden jeg har større motor.