kito Startet 30.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2003 Endelig har sommeren kommet og planen var å plukke årets første blåskjell, men så er de jaggu giftige allerede Ville bare advare andre som kanskje ikke har sjekket http://www.snt.no/nytt/blaskjell/detalj.html/3.html Ha en solfylt og flott helg med kjøpte skjell Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 30.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2003 Hmm.. Vi spiste masse blåskjell i Sandefjord i går. Da var det i følge SNT trygt. Vi ble ihvertfall ikke dårlige, og var lykkelig overbeviste om at det var trygt å spise! Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2003 Hvis det er nødvendig å slå opp et eller annet sted om noe er giftig å spise akkurat nå eller ikke og hvor, så ville jeg droppet hele greia for godt. Har spist blåskjell for 30 år siden hvis jeg husker rett Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2003 Hadde jeg neste glemmt: mener at det for noen få år siden var en festmiddag arangert av en eller annen sentral organisasjon i blåskjellmiljøet noe som 'Norges Blåskjell-eksportråd' eller lignende. Alle gjester ble forgiftet..... Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 30.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2003 Når det gjelder blåskjell, liker jeg faktisk best de som er på boks. Bjelland sine f.eks. Kanskje ikke samme kosen, men det er i hvert fall lettvint, og de er bare nydelige på smak. Vet ikke om det er laken som de ligger i som gjør det, eller hva det er, men de er i hvert fall mye saftigere og mye mer smakfulle enn de man tilbereder selv. Og ikke minst tryggere.... Jeg sprayer først masse majones på brødskiva og kleiser deretter MYE blåskjell oppå. (En boks varer til 2-3 brødskiver). Dette er namnam. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.