Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Minst arbeid er vel å bygge oppunder finne på drev, og vippe frem drevet 4 cm slik at du akkurat får ut foringene. De sitter sjeldent fast, sett inn kontaktflaten med vannfast fett før du monterer nye...

(forutsetter at du er kjent med å demontere/montere drev om så ikke er tilfelle så si klart ifra så skal vi gå mer detaljert til verks)

Hva som er lurt å gjøre samtidig:

Siden en giraktuator koster 30.000kr og en girwire koster 300kr så er det min mening at å sjekke om denne går lett i strømpa eller rett og slett bytte den... dersom du ikke vet når det er gjort sist er god butikk. 

Demonter fra giraktuator og fre girmekanismen i drevet og sjekk at den går lett i alle "ytterpunkter" som; full sving begge, min og max trim+++  antydning til at wire ikke går fint helt frem og tilbake i en av posisjonene så sjekk "traseen". Om ikke noe er feil der så bytt wire.

Husk at "røret" som sitter fast i skjoldet og normal går inn i motorrommet, som girwire er trukket i, ikke må monteres lavere i båten da "røret" i prinsippet kan senke båten om den monteres for lavt... best med lange slake bøyer på dette røret men det må ikke senkes...

dieselfan

dieselfan

Minst arbeid er vel å bygge oppunder finne på drev, og vippe frem drevet 4 cm slik at du akkurat får ut foringene. De sitter sjeldent fast, sett inn kontaktflaten med vannfast fett før du monterer nye...

Hva som er lurt å gjøre samtidig:

Siden en giraktuator koster 30.000kr og en girwire koster 300kr så er det min mening at å sjekke om denne går lett i strømpa eller rett og slett bytte den... dersom du ikke vet når det er gjort sist er god butikk. 

Demonter fra giraktuator og fre girmekanismen i drevet og sjekk at den går lett i alle "ytterpunkter" som; full sving begge, min og max trim+++  antydning til at wire ikke går fint helt frem og tilbake i en av posisjonene så sjekk "traseen". Om ikke noe er feil der så bytt wire.

Husk at "røret" som sitter fast i skjoldet, som girwire er trukket i, ikke må monteres lavere i båten da denne i prinsippet kan senke båten om den monteres for lavt...

• Create New...