Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Torsen67 skrev 11 minutter siden:

Hva er maksturtallet på denne motoren? Blåse reint på 2200-2400 rpm syntes jeg hørte lite ut. I manualen til min 4JH-DTE står det at man skal blåse reint på 3600 rpm som er maks. Har gjort det flere ganger, og motoren trives fint med det. Ble faktisk litt sprekere også.

Men går litt suppe da :giggle: 

3300-3400 rpm når jeg. Handler ikke om å blåse reint - men å få opp temperaturen over tid for å avkokse turbo og eksosbend

Blåse reint er beskrevet i manualen man skal gjøre i fri (ruse opp motoren). det er for å rense dysene.

Motoren vår kan gå sammenhengene flere titalls timer - vi kjørte for motor i 3 døgn over Nordsjøen i sommer. Det gir nok et litt annet bruksmønster enn mange andre har, og at drivstofføkonomi blir viktig for å maksimere rekkevidden ifht diesel ombord  :smiley:

Bitteliten

Bitteliten

Torsen67 skrev 10 minutter siden:

Hva er maksturtallet på denne motoren? Blåse reint på 2200-2400 rpm syntes jeg hørte lite ut. I manualen til min 4JH-DTE står det at man skal blåse reint på 3600 rpm som er maks. Har gjort det flere ganger, og motoren trives fint med det. Ble faktisk litt sprekere også.

3300-3400 rpm når jeg. Handler ikke om å blåse reint - men å få opp temperaturen over tid for å avkokse turbo og eksosbend

Blåse reint er beskrevet i manualen man skal gjøre i fri (ruse opp motoren). det er for å rense dysene.

Motoren vår kan gå sammenhengene flere titalls timer - vi kjørte for motor i 3 døgn over Nordsjøen i sommer. Det gir nok et litt annet bruksmønster enn mange andre har :smiley:

Bitteliten

Bitteliten

Torsen67 skrev 5 minutter siden:

3300-3400 rpm når jeg. Handler ikke om å blåse reint - men å få opp temperaturen over tid.

Blåse reint er beskrevet i manualen man skal gjøre i fri (ruse opp motoren)

Bitteliten

Bitteliten

Torsen67 skrev 3 minutter siden:

3300-3400 rpm når jeg. Handler ikke om å blåse reint - men å få opp temperaturen over tid.

• Create New...