Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Så lenge kompositten ikke inneholder grunnstoffet 'C'. En mast i karbon er også en kompositt. Der bør man ta ekstra forholdsregler, blant annet. Bare for å laste over litt negative vibrasjoner. Nabobikkja gneldrer på innpust og utpust.

 

@Barbaria, det er helt korrekt. I dette tilfellet vil forurensingen fra forbrenningen være nok til at destillert vann opptrer som elektrolytt. Når det ruster hull i en manifold, er det ikke helt tørt inni der. Uansett alt går i filler til slutt. Også manifolden til Lars H. Om du husker den seansen der.

 

Nå kan man teoritisere rundt alt, til krampa tar en. Men det er den lokale installasjonen som til slutt bestemmer suksess eller fiasko. Og den installasjonen kjenner ikke jeg. Tross alt, jeg har sett beintørre installasjoner (slik som i Hulda), og der regn- og sjøvann har dryppet ned over motorene. Klart slike forskjeller vil også ha avgjørende betydning. Men jeg er så redd for manifoldene mine, at der er det jern mot jern med jern bolter, og det er tørt. Beintørt. Ikke 'C'. Og >200 grader C når motoren går. Sånn er det der, og det vil ikke ruste på 100 år :-)

Hulda

Hulda

Så lenge kompositten ikke inneholder grunnstoffet 'C'. En mast i karbon er også en kompositt. Der bør man ta ekstra forholdsregler, blant annet. Bare for å laste over litt negative vibrasjoner. Nabobikkja gneldrer på innpust og utpust.

 

@Barbaria, det er helt korrekt. I dette tilfellet vil forurensingen fra forbrenningen være nok til at destillert vann opptrer som elektrolytt. Når det ruster hull i en manifold, er det ikke helt tørt inni der. Uansett alt går i filler til slutt. Også manifolden til Lars H. Om du husker den seansen der.

 

Nå kan man teoritisere rundt alt, til krampa tar en. Men det er den lokale installasjonen som til slutt bestemmer suksess eller fiasko. Og den installasjonen kjenner ikke jeg. Tross alt, jeg har sett beintørre installasjoner (slik som i Hulda), og der regn- og sjøvann har dryppet ned over motorene. Klart slike forskjeller vil også ha avgjørende betydning. Men jeg er så redd for manifoldene mine, at der er det jern mot jern med jern bolter, og det er tørt. Beintørt. Ikke 'C'. Og >200 grader C når motoren går. Sånn er det der, og det vil ikke ruste på 100 år :-)

Hulda

Hulda

Så lenge kompositten ikke inneholder grunnstoffet 'C'. En mast i karbon er også en kompositt. Der bør man ta ekstra forholdsregler, blant annet. Bare for å laste over litt negative vibrasjoner. Nabobikkja gneldrer på innpust og utpust.

 

@Barbaria, det er helt korrekt. I dette tilfellet vil forurensingen fra forbrenningen være nok til at destillert vann opptrer som elektrolytt. Når det ruster hull i en manifold, er det ikke helt tørt inni der. Uansett alt går i filler til slutt. Også manifolden til Lars H. Om du husker den seansen der.

 

Nå kan man teoritisere rundt alt, til krampa tar en. Men det er den lokale installasjonen som til slutt bestemmer suksess eller fiasko. Og den installasjonen kjenner ikke jeg. Tross alt, jeg har sett beintørre installasjoner (slik som i Hulda), og der regn- og sjøvann har dryppet ned over motorene. Klart slike forskjeller vil også ha avgjørende betydning. Men jeg er så redd for manifoldene mine, at der er det jern mot jern med jern bolter, og det er tørt. Beintørt. Og >200 grader C når motoren går. Sånn er det der, og det vil ikke ruste på 100 år :-)

Hulda

Hulda

Så lenge kompositten ikke inneholder grunnstoffet 'C'. En mast i karbon er også en kompositt. Der bør man ta ekstra forholdsregler, blant annet. Bare for å laste over litt negative vibrasjoner. Nabobikkja gneldrer på innpust og utpust.



×
×
  • Create New...