stagu Startet 20.Januar.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2020 I 2016 oppdaterte eg sertifikatet med ny legeattest og sendte inn via ALTINN og gode greier, så eg tenkte at det skal skje med 5 års mellomrom. Har no vore inne på SD sine sider og finn tema om verifisering av sertifikat, men ingenting om at eg må sende inn ny attest. Ingen utløpsdato står det. Har det egentlig ikkje vore slik, eller er det tatt vekk i forbindelse med nytt navn (fritidskippersertifikat)?? Sitér dette innlegget Det tryggeste er båt. Link to post
Kweelhouse Svart 20.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2020 Det er vel bare krav til helseattest ved førstegangs søknad på DL5A /D5L, hvis du skal bruke sertifikatet i forbindelse med næringsvirksomhet så må du ha en helseattest Sitér dette innlegget Link to post
stagu Svart 20.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2020 Takk for svar, då veit vi det. Sitér dette innlegget Det tryggeste er båt. Link to post
Poseidon Svart 20.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2020 Litt forenklet så sier reglene for D5L/D5LA til fritidsbåt: man trenger en "fersk" legeattest for å få utstedt D5L - og så gjelder sertifikatet resten av livet Man trenger en ny "fersk" legeattest for å få utsted D5LA - og så gjelder sertifikatet resten av livet Skal man bruke sertifikatet i næringssammenheng er kravet ny legeattest hvert annet år. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.