Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Det er en sommerferge, og den egner seg ikke for daglig pending, dessuten ender den vel på Aker Brygge.  Det går en ferge fra Slemmestad via Vollen som kan brukes, men jeg tror den ender opp på Aker Brygge, ikke Lysaker.  Det går ferge fra Nesoddtangen til Lysaker, men dårlig med muligheter til å fortøye eller forlate lettbåt der.  Nærmeste marina er på Oksval, men det tar ca 15-25 minutter i gangtid fra båten til Nesoddtangen (rekorden min er 12 minutter fra porten, går raskere på sykkel selvfølgelig).

Har man rask lettbåt og synes det er greit med en halvtime på jolla inn til Lysaker, så har man et relativt stort utvalg av steder man kan ankre opp.  Dog bør man vel ha en reserveplan for de dagene det er skikkelig ruskete vær.

tobixen

tobixen

Det er en sommerferge, og den egner seg ikke for daglig pending.  Det går en ferge fra Slemmestad via Vollen som kan brukes, men jeg tror den ender opp på Aker Brygge, ikke Lysaker.  Det går ferge fra Nesoddtangen til Lysaker, men dårlig med muligheter til å fortøye eller forlate lettbåt der.  Nærmeste marina er på Oksval, men det tar ca 15-25 minutter i gangtid fra båten til Nesoddtangen (rekorden min er 12 minutter fra porten, går raskere på sykkel selvfølgelig).

Har man rask lettbåt og synes det er greit med en halvtime på jolla inn til Lysaker, så har man et relativt stort utvalg av steder man kan ankre opp.  Dog bør man vel ha en reserveplan for de dagene det er skikkelig ruskete vær.

• Create New...