Jump to content

Båt til 75 000 viste seg å ha 2.2mill i heftelser.

Taskeladden

Recommended Posts

Å sjekke objekter for heftelser enten det er bil båt mc eller andre kjøretøy er det absoludt første jeg gjør før jeg begynner å vurdere noe.. Dette har ingenting med objektets pris å gjøre!!  Det er så mange luringer og useriøse skjeler der ute at, man må være på vakt selv om du bare har kjøpt en moped til 5000!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev for 3 timer siden:

Å sjekke objekter for heftelser enten det er bil båt mc eller andre kjøretøy er det absoludt første jeg gjør før jeg begynner å vurdere noe.. Dette har ingenting med objektets pris å gjøre!!  Det er så mange luringer og useriøse skjeler der ute at, man må være på vakt selv om du bare har kjøpt en moped til 5000!!

Skulle jo tro at en bank hadde kontroll på slikt og det burde være unødvendig og etterprøve dem. :nonod:

Når en båt selges på tvangsauksjon, med involvering av Namsmannen , er det vel desto større grunn til å tro at alle fordringer er slettet etter salg?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Denne båten er nok solgt "underhånden" av banken og ikke på et "ordentlig" tvangssalg. 

Hvis den uheldige båteier hadde vært medlem i KNBF og benyttet medlemsfordelen juridisk rådgivning, hadde denne saken vært ordnet opp med innenfor gratistimen. Utvilsomt. :cool:

Redigert av Båtadvokaten (see edit history)

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

Guest Avmønstret#
mawilu skrev On 24.1.2020 at 11.26:

Banker kan umulig ha kontroll når det er mulig a pantsette en båt med verdi på 75 tusen til over to mill.Her må bankene sovet i timen

Det er nå jaggu å snu ting på hodet. Her må tidligere eier(e) ha vært banditter. Du legger skylda på den aktøren som baserer seg på tillit og blir lurt av banditter. 

Det er bandittene sin skyld når vi til slutt ikke lengre kan stole på andre når vi skal kjøpe båt, ikke banken "som har sovet i timen". 

At kjeltringer og banditter lurer banker trill rundt ved å misbruke tilliten og pantsetter langt utover en gjenstands verdi er ikke noe nytt. Det har banditter alltid drevet med. 

----

Tillit i samfunnet i Norge sparer oss alle for milliarder hvert eneste år. Denne tilliten er faktisk en stort fortrinn for Norge som ikke mange andre land har. Det er denne tilliten som bandittene snylter på, til vår alles ulempe. Det ender med at du og jeg må betale mer. Det ender med at alt blir dyrere og mer tungvindt for oss alle. Men ikke skyld på de som blir lurt, legg skylda der den hører hjemme, hos bandittene. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...