Sylvester Startet 19.September.2005 Link til dette innlegget Startet 19.September.2005 Er det noen som har erfaring med oppjustering av diesel pumpen for å oppnå noen flere knop? Jeg har en Ford 2704 ET. Eller blir det bare stort diesel forbruk og liten effekt av dette ? Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
880 Svart 19.September.2005 Link til dette innlegget Svart 19.September.2005 (redigert) Dieselforbruket ditt vil nok øke en del. Har selv samme motor, men har ikke studert denne muligheten enda. Manualen min er på utlån (langtidsutlån ) Men du finner manualer også her , har sendt inn et par selv her. Fra lastebilmiljøet har det meg blitt fortalt følgende med disse motorene: For å justere opp pumpen kjøres motoren varm, ved "lett høyt tomgangsturtall" justerer du til eksosen får antydning av svart røyk, så litt tilbake, da er du i mål med hva som er maksimalt... Har som sagt ikke prøvd dette selv, men fått oppskriften fra flere som kjørte lastebil med disse motorene.. Redigert: i følge KDtrading kan denne motoren skrues opp til ca 212 hk uten problemer dersom turbo/intercooler er av rette type, spesilet intercooleren... www.kdtrading.no Redigert 19.September.2005 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Sylvester Svart 19.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2005 Takk for hurtig svar. Men jeg kommer ikke inn på dokumentarkiv, får bare opp HTTP- feil 403 forbudt Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
880 Svart 19.September.2005 Link til dette innlegget Svart 19.September.2005 (redigert) Er du logget på ??? Gå via linken på toppen: Medlemssider - dokumentarkiv - ... Redigert 19.September.2005 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Divemaster Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Er det noen som har erfaring med oppjustering av diesel pumpen for å oppnå noen flere knop? Jeg har en Ford 2704 ET. Eller blir det bare stort diesel forbruk og liten effekt av dette ? <{POST_SNAPBACK}> Husk at alle maskiner har et maksimalt anbefalt turtall ... DVS at hvis din maskin skal ha max 2500 RPM ved full belastning, og du ved oppjustering får 2700, så bør du skifte propell.... med tilhørende kostnad. Dette samtidig som du øker belastningen på maskinens deler, som kan føre til økt slitasje og behov for mer vedlikehold. En ting som du bør være obs på er kjølesystemet og maskinens temperatur... ved å tilføre mer diesel inn i forbrenningskammeret, så vil dette medføre økt temperatur i forbrenningskammeret, som må fjernes med et ikke oppgradert kjølesystem... Mao... du vil få et mindre slingringsmonn ved problemer med kjøleanlegget, og mindre feil kan ha dramatisk innvirkning.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
nordan family 27 Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 husk å sjekke at giret ditt tåler en eventuell økning av motorytelsen. ikke alle "de typiske" gearene som satt på 150/180 hk tåler noe særlig mer enn det som allerede var tatt ut Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 20.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Er du logget på ??? Gå via linken på toppen: Medlemssider - dokumentarkiv - ... <{POST_SNAPBACK}> Det var brannmuren som sa stopp Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.