Jump to content

Nedsotede vinylplater i tak

Jon-Kåre

Recommended Posts

Vi har hatt noen fine holdere med telys hengende på veggen med det resultat at takplatene er blitt sotete. Vi har prøvd å vaske med zalo og salmiakk men ingen av delene fungerer. Soten blir bare dratt rundt. Noen som har noen idder å komme med

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Paa Rema1000 har de noen swiffer svamper.. De er vannvittig effektive. De fjernet motorolje fra min dieselmotor fra helt nye skaiputer uten aa legge igjen noe som helst. Prov de !

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Synes vell ikke dette er så OT. Mange av oss har fotogenlamper i båten og har opplevd dette med sot i taket.

Har ikke så mange gode råd og komme med men tenker litt på klager om att det er for mye OT postinger. Denne typen hør definitivt hjemme her i mine øyner.

<{POST_SNAPBACK}>

tenkte tanken jeg og men viste ikke helt hva jeg skulle skrive. Jeg forandrer tittelen til litt ot

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det er av typen vinylbelagt. Noe av problemet tror jeg er at det er mange porer i denne plastebelagte typen himlingsplater.

Jeg skal ikke gjøre noen ting selv i sakens anledning annet en å komme med råd da jeg sa noe på forhand som ikke ble tatt til etteretning :yesnod:

Redigert av jonkare (see edit history)

...Jeg skal ikke gjøre noen ting selv i sakens anledning annet en å komme med råd da jeg sa noe på forhand som ikke ble tatt til etteretning

OK, forstår jeg dette riktig, kan jeg omformulere meg:

Kanskje Admiralinnen kan prøve seg med Dilla's Hugo-erstatter Jif Skurekrem og en rull med papir? :wink:

Vi har prøvd å vaske med zalo og salmiakk men ingen av delene fungerer. Soten blir bare dratt rundt. Noen som har noen idder å komme med

<{POST_SNAPBACK}>

Både Zalo og salmiakk pleier å være bra til sot. De er fettløsende begge to. Hvis du får dratt det utover, så løsner det jo. Da er det vel bare å skrubbe på videre. Bruk godt med vann og skyll kluten ofte, så bør det forsvinne etterhvert.

Vi har hatt noen fine holdere med telys hengende på veggen med det resultat at takplatene er blitt sotete. Vi har prøvd å vaske med zalo og salmiakk men ingen av delene fungerer. Soten blir bare dratt rundt. Noen som har noen idder å komme med

<{POST_SNAPBACK}>

Snakk med et profft vaskebyrå og spør om du kan få kjøpe noe av det stoffet de bruker ved rengjøring etter brann. :rolleyes:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...