Jump to content

Mølen

blueline

Recommended Posts

Var på Mølen for noen uker siden med seilbåt (1.5 m) Det var ikke noe problem. Mulig det er vel grunt helt innerst i "havna", men der får man vel neppe plass grunnet de "innfødte". Om ikke du er en av dem da..? :smiley: Det kan kanskje bli grunt med ekstremt lavvann, men det er stort sett sandbunn der, så det går nok fint.

Pero.

Ser ganske ofte at seilbåter skubber borti bunnen ved innløpet til moloen. Tror du skal holde godt til Bab. (eller var det Stb.?) ved lavvann når du går inn. Ellers er det jo temmelig grunnt lengst inne, men det kjenner du vel til.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

I Havneforumet står det at man kan gå inn med båt som stikker 1,40, og at en med dybde på 2,0m også har vært inne der. Så det går vel kanskje bra hvis man er forsiktig og ikke går for langt inn.

En annen ting; Holder det lokale "fyll og småfiskarlaget" til der ennå, eller går det an for andre å komme til der nå?? Noen som vet? :confused:

Mølen er fantastiskt i på ukedagene, men i helgene blir det desverre litt for mye fulle fastboende i havna. Om det er fler som kan si noe sikkert om dybdene i havnen der hadde det vært fint da jeg må velge mellom kjøl på 1,85 eller 145 på den nye båten vi skal kjøpe.

Mølen er fantastiskt i på ukedagene, men i helgene blir det desverre litt for mye fulle fastboende i havna. Om det er fler som kan si noe sikkert om dybdene i havnen der hadde det vært fint da jeg må velge mellom kjøl på 1,85 eller 145 på den nye båten vi skal kjøpe.

<{POST_SNAPBACK}>

En båt som stikker 1,85 risikerer du problemer med på Mølen (i Breiangen). Gikk inn med en båt som stakk 1,40 - og jeg tok bunn et sted. Jeg valgte og gå ut, og har siden ikke vært innom der. :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...