Jump to content

gammal lyngörsnekke

oddkt

Recommended Posts

Hej alla på forumet.Båtplassen måste vara det bästa båtforumet på nätet.Alltid något bra och roligt

att läsa.Har hatt mycket hjälp vid renovering av min gamla lyngörsnipa med fm motor.Den är byggd

i Norge i början av 60-talet solgt till Sverige 1965 fick en mahognyöverbyggnad -66.Köpte den i

vinter,i vannet i aug.(puh)sender med några bilder från renovering.Tack till forumansvarige for

skandinaviens mest varierende forum.(plass for alla) mvh Odd Eskilstuna (utflyttad Norrman)

Bilde

motor sorry dårlige bilder

Bilde

Ferdig båt

Bilde

Bilde

Flytta fram motor ett spant framhjulslager vw golf med drivaxel fungerar perfekt

Bilde

det här blev snurrigt hoppas det fungerar(hmmm datorvana)

Nej tyvärr,har provat leta rundt har bare historien från den kom till Sverige.Vid besök hos min

dotter i Tönsberg har jag trålat rundt i båthamnarna och tittad efter dens like.När jag började

renoveringen var sargen i fören rundad,men jag fick gjöra den rak för däcket var uppruttnad

under överbygnaden.Skall prova ta ett bilde från sidan,kansje någon vet mera om den.

Odd

Hej alla

Har tagit bild från sidan och akterdäcket,Båten er 24fot lång utan roder och 220 cm

bred.hoppas nogån vet var den kan vara byggd.Har hittad kvitto på ny motor från

Fredrikstad motorfabrikk daterad 20/4 1966. pakkliste for forgassermotor

nr.17916 pakket av G.Kristoffessen.mistänkte att det var bytt motor da det var

hål efter en mindre motor i motorbädden.annars vet jag inte så mycket.lenspumpen

är gjord av Waldem Larsen kobber og blikkenslager Fredrikstad.BildeBilde

Ett bättre bilde på trustlageret det är boltet i motorbädd+kölen kostnad lager/drivaxel hittad hos

kamrat + lite svarv/svetsjobb

Bilde

skickar med en bild på min hemmabyggda ljuddämpare skön ljud

Bilde

mvh Odd

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...