oddkt Startet 20.September.2005 Link til dette innlegget Startet 20.September.2005 Hej alla på forumet.Båtplassen måste vara det bästa båtforumet på nätet.Alltid något bra och roligt att läsa.Har hatt mycket hjälp vid renovering av min gamla lyngörsnipa med fm motor.Den är byggd i Norge i början av 60-talet solgt till Sverige 1965 fick en mahognyöverbyggnad -66.Köpte den i vinter,i vannet i aug.(puh)sender med några bilder från renovering.Tack till forumansvarige for skandinaviens mest varierende forum.(plass for alla) mvh Odd Eskilstuna (utflyttad Norrman) motor sorry dårlige bilder Ferdig båt Flytta fram motor ett spant framhjulslager vw golf med drivaxel fungerar perfekt det här blev snurrigt hoppas det fungerar(hmmm datorvana) Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Jeg tok meg den friheten å redigere innlegget ditt slik at bildene vises rett i innlegget. Håper det er OK. Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 20.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Det var det jag menade forumet är fantastisk Tackar Odd Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 VW-akslingen vil sikkert fungere perfekt. Litt utydelig, men pass på at du har tilstrekkelig styrke i trustlageret og dets innfesting. For det sitter vel et trustlager der? Har litt vondt for å se... Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 20.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Skall prova fixa en bättre bild i morgon Odd Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Heisan, flott båt !! Aner du hvem det er som har bygd denne lyngørsjekta ? Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 20.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Nej tyvärr,har provat leta rundt har bare historien från den kom till Sverige.Vid besök hos min dotter i Tönsberg har jag trålat rundt i båthamnarna och tittad efter dens like.När jag började renoveringen var sargen i fören rundad,men jag fick gjöra den rak för däcket var uppruttnad under överbygnaden.Skall prova ta ett bilde från sidan,kansje någon vet mera om den. Odd Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Bilde fra siden, samt breddeangivelse så kanskje noen her kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Vakker båt. Denne kunne eg godt tenke meg! Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 21.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hej alla Har tagit bild från sidan och akterdäcket,Båten er 24fot lång utan roder och 220 cm bred.hoppas nogån vet var den kan vara byggd.Har hittad kvitto på ny motor från Fredrikstad motorfabrikk daterad 20/4 1966. pakkliste for forgassermotor nr.17916 pakket av G.Kristoffessen.mistänkte att det var bytt motor da det var hål efter en mindre motor i motorbädden.annars vet jag inte så mycket.lenspumpen är gjord av Waldem Larsen kobber og blikkenslager Fredrikstad. Ett bättre bilde på trustlageret det är boltet i motorbädd+kölen kostnad lager/drivaxel hittad hos kamrat + lite svarv/svetsjobb skickar med en bild på min hemmabyggda ljuddämpare skön ljud mvh Odd Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Ett bättre bilde på trustlageret det är boltet i motorbädd+kölen kostnad lager/drivaxel hittad hos kamrat + lite svarv/svetsjobb mvh Odd <{POST_SNAPBACK}> Den ser grei ut... Jeg hadde spandert to festeskruer på hver side. Og så hadde jeg dusjet over med "Tectyl" fra Bilema. Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 21.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hej Hulda Sitter två bolter på varje sida kom bara inte med på bild Odd Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 ...skickar med en bild på min hemmabyggda ljuddämpare skön ljudInteressant. Hvordan er selve lyddemperen konstruert? Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 21.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Bild på dämpare ritad på jobbet paint blev av med den hårda ljudet bara det sköna dunket kvar mvh Odd Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Bild på dämpare ritad på jobbet paintTakk for skissen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.