Kjellg
Geir Kåre S skrev 25 minutter siden:
Ohh, du er ikke redd for å tirre på deg "Dieselosaurene" i gruppa forstår jeg :-)
Forøvrig helt betimelig spørsmål. Skremmende at de må spørre deg hvorfor du spør. Men er vanlig taktikk å vri det mot person i stedet for å ta tak i selve problemstillingen.
Hvorfor i alle verden skal forurensende fritidsbåter ha avgiftsfritak på diesel? Eller som Dieselsaurene i gruppa pleier å kalle det, subsidier. Hvorfor skal skattebetalerne subsidiere folk med svære dieseldrevne fritidsbåter?
Kan vel tagge MDG, SV og Venstre på FB så de blir kjent med tråden? Så kan Dieselsaurene forklare hvorfor de mener det er riktig å bli subsidiert. Eller de kan angripe personene som påpeker den åpenbare feilen i at det blir gjort.
Skal vi se 1. 2. 3. -
"Vi ønsker å forklare hvorfor det er riktig å bruke skattepenger på å subsidiere diesel til fritidsbåter".
Nei pokker, vi går til meningsløse angrep på de som påpeker den åpenbare feilen med å subsidiere diesel til fritidsbåter! Drit i problemstillingen. Ta person!
Går sterkt ut fra at dette er en spøk fra din side :(
Om det er alvorlig ment så foreslår jeg at du leser innleggene tidligere i tråden.
En annen ting når det gjelder subsidier - Hvorfor skal vi som alltid har nok diesel, rene filter, reservereimer liggende og stort sett klarer oss selv - Hvorfor skal vi subsidiere de med hode under armen som alltid går tom for diesel, alltid må ha hjelp til filterskifte og selvsagt ikke har nye med, de der motoren går varm pga manglende vedlikehold - Hvorfor skal alle andre være med å støtte redningsselskapet slik at di kan hjelpe disse stakkars hodeløse individene? Samtidig skal jeg ikke trekke det for langt å begynne å nevne områder hvor disse uhellene alltid skjer.