Miljo Startet 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2020 Hei! Vi vurderer å bytte ut vår daycruiser med en båt med litt større plass og bedre boforhold. Har kikket litt på Benetau Antares 9 samt JMF 895 og synes man får mye båt for pengene her. Jeg har ingen kjennskap til noen av de to merkene fra før av og for meg så ser de nesten identiske ut. Er det noen som har erfaring med en av disse båtene? Og hva er egentlig forskjellen på JMF og Benetau? Hva tenker man er det beste motoriseringsalternativet? Setter pris på alle svar og på forhånd takk! -:) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Antares 7 og 8 kom med nytt skrog for tre år siden mens JMF beholdt det gamle skroget, Det nye skroget på de to mindre søstrene av den du ser på har et veldig godt skrog etter hva jeg har funnet ut av og lest meg til på diverse fora og linker/rapporter/tester fra diverse steder rundt i verden. Hva som er tilfelle med JMF 895 versus Antares9 er jeg usikker på, men trolig samme forskjell? De to merkene har vel samme opphav/eier så neppe de helt store forskjeller hva angår kvalitet osv. Tilfeldighetene vil ha det til at jeg nettopp selv har kjøpt en Antares7, men ikke prøvd denne, kun sett den på land. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Balder.. Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Har Antares 2019mod, som Mouche sier kom Antares med nytt skrog, det utgjorde bla enormt mye bedre plass lengst fram i cabinen, det nye skroget utgjør en stor forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 4.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Jeg har og sett litt på disse båtene, og en ting jeg lurer på uten å kuppe tråden håper jeg, hvilket forbruk må man forvente av 2 stk 150 evinrude feks? Både på marsj og ved 8-10knop? Sitér dette innlegget Link to post
Miljo Svart 4.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Har kikket på en Antares 9 og skal kikke på en 895 til helga, så det blir sepnnende å se forskjellen. Er det en Antares 9 du har? Sitér dette innlegget Link to post
Miljo Svart 4.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Balder.. skrev for 11 timer siden: Har Antares 2019mod, som Mouche sier kom Antares med nytt skrog, det utgjorde bla enormt mye bedre plass lengst fram i cabinen, det nye skroget utgjør en stor forskjell. Har kikket på en Antares 9 og skal kikke på en 895 til helga, så det blir sepnnende å se forskjellen. Er det Antares 9 du har? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 4.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Nei har den lille Antares 6, synes de har fått imponerende mye plass ut av båten, den nye baug profilen gjør veldig mye for cabin plassen. Sitér dette innlegget Link to post
Senileace Svart 7.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2020 Hei. Kjøpte en J695 selv etter en lang periode grubling hvor jeg vurderte Ant7 og 8 + J795 i tillegg. Valget for min del ble J695 da denne er ganske lik i størrelse (opplevd) som J795, samt at jeg likte finish bedre i J kontra Ant 7, 8. Førerposisjon i J695 synes jeg er bra, men passasjer løsningen i front er vel hard og ukomfortabel i litt sjø. Men den er jo laget sånn for maks utnyttelse av innvendig plass. Ellers er jeg veldig fornøyd så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Miljo Svart 18.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Etter mye frem og tilbake ser det ut som valget vil ende på Antares 9 Båtene er jo i praksis identiske, men det nye skroget til Antares blir nok tungen på vektskåla. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 On 2/7/2020 at 10:02 AM, Senileace said: Hei. Kjøpte en J695 selv etter en lang periode grubling hvor jeg vurderte Ant7 og 8 + J795 i tillegg. Valget for min del ble J695 da denne er ganske lik i størrelse (opplevd) som J795, samt at jeg likte finish bedre i J kontra Ant 7, 8. Førerposisjon i J695 synes jeg er bra, men passasjer løsningen i front er vel hard og ukomfortabel i litt sjø. Men den er jo laget sånn for maks utnyttelse av innvendig plass. Ellers er jeg veldig fornøyd så langt. Testet du Anteras 7? lurer på hvordan skroget oppfører seg i solgangsbris! liker ikke helt det brede forskipet over vannlinjen! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mouche Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Given the somewhat conservative impression the interior imparts, the performance of the Antares 7 was a bit of a shock. In short, it’s amazing, with a ride and handling so sporty and precise the boat was a pure joy to drive. It skipped smoothly across wake and chop, and the 150hp Mercury four-stroke delivered well-matched power and a top speed of 33kts (61kmh). Acceleration was impressive, and the efficient hull was by planing at only around 10kts and 2800prm. A cruise of 18kts gave a fuel burn of 22lt/h and a range of 125nm. There was no cavitation at takeoff, and I found plenty of grip from the 16in Enertia stainless steel prop to carve effortlessly through lusty turns. https://www.chapmanmarinegroup.com.au/review-beneteau-antares-7/ The choppy sea we’re going to face is the perfect ground. The first feeling is very good, as impacts are well borne by the whole structure. The sharp V of the bow softly enters the waves and never slams, while directionality is good and the response to quick turns is immediate and safe. http://www.boatmaginternational.com/6223-beneteau-antares-7-boat-all-seasons/ Ser da greit ut det, eller? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 10 minutes ago, Mouche said: Given the somewhat conservative impression the interior imparts, the performance of the Antares 7 was a bit of a shock. In short, it’s amazing, with a ride and handling so sporty and precise the boat was a pure joy to drive. It skipped smoothly across wake and chop, and the 150hp Mercury four-stroke delivered well-matched power and a top speed of 33kts (61kmh). Acceleration was impressive, and the efficient hull was by planing at only around 10kts and 2800prm. A cruise of 18kts gave a fuel burn of 22lt/h and a range of 125nm. There was no cavitation at takeoff, and I found plenty of grip from the 16in Enertia stainless steel prop to carve effortlessly through lusty turns. https://www.chapmanmarinegroup.com.au/review-beneteau-antares-7/ The choppy sea we’re going to face is the perfect ground. The first feeling is very good, as impacts are well borne by the whole structure. The sharp V of the bow softly enters the waves and never slams, while directionality is good and the response to quick turns is immediate and safe. http://www.boatmaginternational.com/6223-beneteau-antares-7-boat-all-seasons/ Ser da greit ut det, eller? Overaskende! Jeg er jo Askeladdenfan, men De franske styrhusbåtene er jo 200000 billigere..Er ikke bekymra for kvalitet og bruksegenskaper, men har vært litt skeptisk til skrogene og opplevd kvalitet. En på brygga vår sa at det var pleksiglass i de franske mens Askeladden bruker glass. litt buet design, men kunne sikkert klart og vent meg til Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mouche Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Ja, 200.000 billigere med akkurat samme utstyret kan jeg vanskelig forklare/forsvare! Blir spennende å få min egen Antares7 på vannet til sommeren, nettopp innkjøpt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 1 minute ago, Mouche said: Ja, 200.000 billigere med akkurat samme utstyret kan jeg vanskelig forklare/forsvare! Blir spennende å få min egen Antares7 på vannet til sommeren, nettopp innkjøpt! akkurat! du får komme med utfyllende erfaringer til høsten da! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Senileace Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 -morten- skrev On 18.2.2020 at 11.09: Testet du Anteras 7? lurer på hvordan skroget oppfører seg i solgangsbris! liker ikke helt det brede forskipet over vannlinjen! Hei. Nei testet den ikke på vannet. Fikk kun gått inn i en 7 og en 8 på land for å se og føle litt. Men fikk testet minj695 hjem (Oslo) fra Tønsberg rett etter det fordelige uværet i fjor i mndskiftet mai juni. Kjørte åpen Finnmaster motsjø ut 5,5 timer og lukket j695 med bølgene hjem på ca 2+timer. Var hyggelig hjem?. Men den slår ganske ubehagelig på motsjø er min erfaring så langt. Spesielt for passasjer foran. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Ok jeg er ikke interessert i båter som slår over middels i motsjø. Derfor lurte jeg på om det nye skroget på Anteras 6/7 var bedre selv om det ser bredt ut over vannlinja i forskipet. Jeg ferdes mest i Trondheimsleia på lengre turer og der er det hvite bølgetopper allerede ved s-sw 6-8s/m og på sommeren er det stort sett knallhard nordavind. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 -morten- skrev for 1 time siden: Ok jeg er ikke interessert i båter som slår over middels i motsjø. Derfor lurte jeg på om det nye skroget på Anteras 6/7 var bedre selv om det ser bredt ut over vannlinja i forskipet. Svaret på det er et klart ja, og dokumentasjonen har jeg linket til tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 7 minutes ago, Mouche said: Svaret på det er et klart ja, og dokumentasjonen har jeg linket til tidligere i tråden. jo da ville vært fint med en bekreftelse fra noen som har prøvd skrogene i virkeligheten og Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 -morten- skrev 1 time siden: jo da ville vært fint med en bekreftelse fra noen som har prøvd skrogene i virkeligheten og Er ikke det hva som fremkommer av linkene? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skip55 Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 On 2/18/2020 at 10:39 AM, Miljo said: Etter mye frem og tilbake ser det ut som valget vil ende på Antares 9 Båtene er jo i praksis identiske, men det nye skroget til Antares blir nok tungen på vektskåla. Jeg sitter nå i samme dilema, har en dc men vil ha mer boplass til familien til neste sommer og Antares 9 er en topp kandidat. Hvis du nå har en kan du dele erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Jeg Har hatt begge og er ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt. Antares 9 har et mye bedre skrog. Har antares 9 på 2 sesongen og er meget godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Sjølyst II Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Takk for bra og nyttig info. Var akkurat gjennom samme runden ang valg mellom JMF 895 og Antares 9, og valgte Antares 9 (glad for det). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.