_Bliss_ Startet 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2020 Det ser ut som det kan gå mot ett "uplanlagt" salg av båt. Frykten av å bli skuteløs kommer sigende. Vurderer hva jeg skal sikte meg inn på som neste båt om det nå blir salg. ser for meg ca 34-37 fot med fly. Jeg er veldig glad i Viksund, men de fleste som ligger for salg er for nye til mitt budsjett. Drev er ikke aktuelt. Ellers er jeg svak for f.eks Fairline Corsica. Det jeg er usikker på er dette med utsikt. Jeg liker veldig godt å kunne sitte i salongen og ha utsikt. Det virker for meg som at denne utsikten forsvinner om man velger britisk. Er det noen her som har erfaring fra britisk og skandinavisk? Budsjett er ikke helt avklart, men i utgangspunktet minst mulig for å få konemor med på dette:) <800k er nok realistisk. Jeg ser absolutt fordel med dobbel installasjon, men det medfører også ekstra kostnad. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Ser poenget med utsikten. Britisk har ofte flatt gulv - kan innredes med vanlige møbler om båten er stor nok. Vi hadde Fairline 36 Turbo i over 10 år. Over 4 meter bredde gav enorm romslighet. Nå vet ikke jeg hva slag båt du har, men gamle båter med to motorer, samt to styreposisjoner, er jo en hobby som tar litt tid. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 4.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 nordan family 27 skrev for 4 timer siden: Ser poenget med utsikten. Britisk har ofte flatt gulv - kan innredes med vanlige møbler om båten er stor nok. Vi hadde Fairline 36 Turbo i over 10 år. Over 4 meter bredde gav enorm romslighet. Nå vet ikke jeg hva slag båt du har, men gamle båter med to motorer, samt to styreposisjoner, er jo en hobby som tar litt tid. har en liten st cruz idag. løsningene er bra, men savner litt plass. Bredden og romslig salong er en stor fordel med eks. Fairline og Princess. To gamle motorer blir fort dobbelt så dyrt som en:) samtidig er det også en trygghet. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 4.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Jeg hadde en Birchwood TS 33. Der hadde forrige eier hevet salongen opp ca 25 cm. Det gjorde at man satt og hadde bra utsikt. Så det er et viktig punkt å ta hensyn til, etter min mening. Båten ble solgt i august i fjor, og jeg er på jakt etter en litt mindre båt med en motor. Du må regne med en del mere vedlikehold på en slik båt med to motorer. Det er to akslinger eller drev, og dette krever sitt. Til gjengjeld får du selvfølgelig mye mere plass, da det er betydelig større volum i disse båtene, spesielt på grunn av bredden de fleste har. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 GeirFrode skrev On 4.2.2020 at 15.29: Jeg hadde en Birchwood TS 33. Der hadde forrige eier hevet salongen opp ca 25 cm. Det gjorde at man satt og hadde bra utsikt. Så det er et viktig punkt å ta hensyn til, etter min mening. Båten ble solgt i august i fjor, og jeg er på jakt etter en litt mindre båt med en motor. Du må regne med en del mere vedlikehold på en slik båt med to motorer. Det er to akslinger eller drev, og dette krever sitt. Til gjengjeld får du selvfølgelig mye mere plass, da det er betydelig større volum i disse båtene, spesielt på grunn av bredden de fleste har. Er det vedlikholdskostnader som gjør at du skifter til mindre båt eller endret behov. Jeg ønsker i utgangspunktet enkelt installasjon, men føler utvalget er begrenset. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Det er ikke så mye kostnader, egentlig. Jeg gjør alt selv med båten. Det er mere hvor mye tid jeg brukte. Og ønske om noe litt mindre og lettere. Jeg fikk ikke kona til å stå bak spakene, og hun synes det var litt styr når hun måtte hoppe i land, og kanskje holde igjen båten når vinden tok tak. Vi ligger mye i uthavner, og en gammel båt på 33 fot, som tilsvarer en på 35 fot etter dagens føtter, blir litt i største laget enkelte steder vi ønsker å gå inn. Så det er litt forskjellige årsaker til bytte ute og går. Du finner jo f.eks Viksund 340 med en motor, hvis det er ønskelig. En båt jeg egentlig kunne tenkt meg selv også, men den er nesten like stor som den vi hadde. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Jeg også gjør alt selv med båten. Kostnaden blir uansett mindre med enkelt installsjon. Hvilken båt ser du for deg? 340-360 er i kikkerten, men har desverre ikke råd til noen på denne siden av 2000 tallet. Dukker opp noen eldre innimellom. Aksling er også ett must. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 (redigert) Tja. Har ikke sett noen båter live ennå. Men skal kikke på Riviera 925, Skilsø 975/33, Hansvik 950, og Viksund 290/310 tenker jeg. Budsjettet mitt er nok litt under ditt også, etter hva jeg se. Så får vi se hva vi ender opp med til slutt. Kravet er lukket båt med en brukbar flybridge, selv om den blir forholdsvis liten. Og aksling. Redigert 5.Februar.2020 av GeirFrode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Har du vurdert 270 st cruz? Ikke veldig mye som skiller disse fra 290/310. Også er det langt billigere? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Nei. Synes den er litt vel liten. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Den er noe mindre ja,men ikke mer enn ca 2 fot i skroglengde. 2 fot på en såpass liten båt utgjør en del, men det blir dyre fot? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Og stort sett drev, vel? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Gå for drev. Er som med Engelske biler, det er dei som ikkje har det som har mest problemer med det. Blir litt mer å velge i. Meir vedlikehold, men bedre fart, og lavere forbruk. Det du sparer på forbruk, går vel ut igjen i vedlikehold. Har hatt drevbåter mrd dobbelt installasjon siden 2002.Ingen problem med å kjøpe drevbåt igjen om det blir skifte Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 GeirFrode skrev 7 minutter siden: Og stort sett drev, vel? Mange med aksling. Har en selv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.