Jump to content

Edit History

Hansaen

Hansaen

Begge batteriene er 1 år gamle, men bare det som heter nr 2 er fullt fungerende. Jeg har funnet både stereo, bilege pump, toalett og noe til som fungerer når bryteren står OFF. Derfor mistenker jeg at batteri 1 har fått denne belastningen og har blitt tappet for langt ned over tid og blitt ødelagt. Jeg må uansett få alt strømtrekk utenom pumpen vekk fra OFF stillingen på bryteren først. Båten har ingen lekkasjer som gjør at pumpen går med jevne mellomrom. Hvordan kan jeg se hva av de to batteriene som er startbatteri? Har også hørt at man ikke skal vri bryteren over i ny posisjon når motoren er startet. Noen som vet om det er vesentlig? Lades kun batteri 1 når bryteren står på 1?

Hansaen

Hansaen

Begge batteriene er 1 år gamle, men bare det som heter nr 2 er fullt fungerende. Jeg har funnet både stereo, bilege pump, toalett og noe til som fungerer når bryteren står OFF. Derfor mistenker jeg at batteri 1 har fått denne belastningen og har blitt tappet for langt ned over tid og blitt ødelagt. Jeg må uansett få alt strømtrekk utenom pumpen vekk fra OFF stillingen på bryteren først. Båten har ingen lekkasjer som gjør at pumpen går med jevne mellomrom. Hvordan kan jeg se hva av de to batteriene som er startbatteri?

• Create New...