Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Til normalt turbruk holder crosscut dacron lenge. Men jeg ville sjekket pris og kvalitet på duk fra flere leverandører. Det skiller mye, og det er mange duker. 

ofte sier man at forseilet gir fartene og storseilet gir høyden når man seiler. 

Jeg brukte et par år på å orientere meg i markedet og endte opp med en liten seilmaker med godt rykte på slike seil vi trenger. Her fant jeg den kompetansen på langturseil som jeg ikke fant hos de store merkene. Våre krav er høye, og vi endte opp med seil som fra andre båters erfaringer skal være svært gode. Albatross segel syr våre seil. Her var seilmakeren ombord og målte opp riggen, og seilmakeren monterer seilene på båten når de er klare. De syr alle typer seil og har en god seilguide med mye info

http://www.albatrossegel.se/wp-content/uploads/2019/11/Segelguide-2020-utan-kampanjen-Digital_HR.pdf

om du vil lese om ulike duker kan et start sted være Dimension Polyant sin hjemmeside. 

Bitteliten

Bitteliten

Til normalt turbruk holder crosscut dacron lenge. Men jeg ville sjekket pris og kvalitet på duk fra flere leverandører. Det skiller mye, og det er mange duker. 

ofte sier man at forseilet gir fartene og storseilet gir høyden når man seiler. 

det er ikke enkelt å kjøpe seil er min erfaring.  Jeg brukte et par år på å orientere meg i markedet og endte opp med en liten seilmaker med godt rykte på slike seil vi trenger. Her fant jeg den kompetansen på langturseil som jeg ikke fant hos de store merkene. Våre krav er høye, og vi endte opp med seil som fra andre båters erfaringer skal være svært gode. Albatross segel syr våre seil. Her var seilmakeren ombord og målte opp riggen, og seilmakeren monterer seilene på båten når de er klare. De syr alle typer seil og har en god seilguide med mye info

http://www.albatrossegel.se/wp-content/uploads/2019/11/Segelguide-2020-utan-kampanjen-Digital_HR.pdf

om du vil lese om ulike duker kan et start sted være Dimension Polyant sin hjemmeside. 

• Create New...