Jump to content

Edit History

lr-80

lr-80

Jeg har tenkt å trekke ledning og montere 4 stk USB-uttak (lugarer og salong), samt én enkelt inverter til lading av PC og evt andre ting som trenger 230V. 
Men så fant jeg at det finnes kombi-lader-inverter, f.eks. av typen Multiplus. Jeg har 230V uttak alle steder jeg tenkte å montere USB-uttak. Vil en slik gi meg 230V i landstrømskretsen fra batteri, med automagisk veksling når landstrøm er koblet fra? Om så er tilfelle kan det være verdt å betale litt for. F.eks. elsker kona å sitte i senga med kaffekoppen og PC og skrive på bøkene sine. 

Takknemlig for innspill, eller forklaring på hva dette apparatet faktisk ER. 

Edit: Er en Bavaria 36 Cruiser fra 2011 med det jeg tror er standard opplegg fra før. Den krever kanskje en bestemt type lading for at system/tavle/dynamo etc skal virke som tiltenkt?

lr-80

lr-80

Jeg har tenkt å trekke ledning og montere 4 stk USB-uttak (lugarer og salong), samt én enkelt inverter til lading av PC og evt andre ting som trenger 230V. 
Men så fant jeg at det finnes kombi-lader-inverter, f.eks. av typen Multiplus. Jeg har 230V uttak alle steder jeg tenkte å montere USB-uttak. Vil en slik gi meg 230V i landstrømskretsen fra batteri, med automagisk veksling når landstrøm er koblet fra? Om så er tilfelle kan det være verdt å betale litt for. F.eks. elsker kona å sitte i senga med kaffekoppen og PC og skrive på bøkene sine. 

Edit: Er en Bavaria 36 Cruiser fra 2011 med det jeg tror er standard opplegg fra før. Den krever kanskje en bestemt type lading for at system/tavle skal virke som tiltenkt?

lr-80

lr-80

lr-80

lr-80

Jeg har tenkt å trekke ledning og montere 4 stk USB-uttak (lugarer og salong), samt en inverter til lading av PC og evt andre ting som trenger 230V. 
Men så fant jeg at det finnes kombi-lader-inverter, f.eks. av typen Multiplus. Jeg har 230V uttak alle steder jeg tenkte å montere USB-uttak. Vil en slik gi meg 230V i landstrømskretsen fra batteri, med automagisk veksling når landstrøm er koblet fra? Om så er tilfelle kan det være verdt å betale litt for. 

• Create New...