Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Poolboy skrev 33 minutter siden:

@Hulda jeg var akkurat hos dekkmann å fikk fylt 2x25 liters kanner med bly/lodd, henter 2 kanner til på mandag?? Dette burde duge? Alt man kan få gratis er jo bra?

Da kan du eksempelvis ta deg en tur til en slipp/båtopplag og plukke brukte anoder. Hos meg kunne jeg fritt ta med alle de sinkanodene jeg gadd sist jeg var på land, sikkert 500 kg. Sink har noe redusert vekt i forhold til bly, men det er ikke rare forskjellen. Som over, balanseringsvekter er nå laget av sink, bly er forbudt brukt grunnet miljøgiftighet.

Det kommer an på hvor mange kilo du trenger for å rette båten. Hvilket du ser etter hvert.

Hulda

Hulda

Poolboy skrev 29 minutter siden:

@Hulda jeg var akkurat hos dekkmann å fikk fylt 2x25 liters kanner med bly/lodd, henter 2 kanner til på mandag?? Dette burde duge? Alt man kan få gratis er jo bra?

Da kan du eksempelvis ta deg en tur til en slipp/båtopplag og plukke brukte anoder. Hos meg kunne jeg fritt ta med alle de sinkanodene jeg gadd. Sink har noe redusert vekt i forhold til bly, men det er ikke rare forskjellen. Som over, balanseringsvekter er nå laget av sink, bly er forbudt brukt grunnet miljøgiftighet.

Det kommer an på hvor mange kilo du trenger for å rette båten. Hvilket du ser etter hvert.

• Create New...