Poolboy Startet 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2020 (redigert) Hei har tatt over en gammel gavlbåt det er bygget en hytte på i 2013, etter det så ble den ikke malt innvendig. Den bører preg av litt Svart sopp dannelse i tillegg til litt lekkasje fra 3 vinduer ( ikke blitt brukt gummipakning), bytter hele plata vinduene sitter i å legger på 3 lag glassfiber på utsiden som resten av hytta. Hvordan plater innvendig? Satt tynne finer der fra før av, bruke samme bare smøre dem inn med Benar rundt hele før montering? Hvordan isolasjon ville dere brukt? ønsker Teak og hvit farge innvendig i hytta, er Benar UVR ett par valg for teak fargen? Legger Evt litt blanker lag lakk på toppen. Trenger noen tips? Redigert 8.Februar.2020 av Poolboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Jeg ville ha brukt teakfarget beis først, og så olje eller lakk oppå. Og finerplater ja. Litt usikker på isolasjonen, isolasjon holder på fuktighet. Trenger du egentlig å isolere? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Du ønsker vel forslag, her mitt. Hva med 6mm Bjørk finer, veldig fin plate som fås i de fleste byggvarehus i 120×240cm, beises i ønsket farge med olje til slutt. Plater limes med gulvsponlim å spikres med lite antall tynn dykkert, får da ingen synlig spikring, det limet er som sveis, limet sitter evig også utendørs. Isolasjon om du må ha så isopor, legg på noen svært små flekker med byggskum flekkvis på begge sider av isopor for å unngå gnissing og bevegelse. Sitér dette innlegget Link to post
Poolboy Svart 10.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 @Balder.. takk for tips, jeg skal sjekke ut disse Bjørkefiner platene. Jeg tenker det er greit med litt isolasjon når jeg har på litt varme på vinteren. Har sett litt på disse platene: https://www.maritim.no/skrogisolasjon-10mm-100x50cm-selvklebend Du ville brukt olje i stede for lakk inne i hytta? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Ja jeg ville absolutt brukt olje, den vil aldri flasse, med olje er det bare å stryke på ett tynnt lag så har du ny finish igjen. Med store temp å fukt variasjoner så kommer lakk det til å flasse. De isolasjons platene så fine ut, lett å forme med gode egenskaper, bedre enn isopor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.