Alf Sørnes Startet 11.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2020 (redigert) Møre Båtservice AS. Er hoved forhandler i Norge for PRM (Newage) gir.- også (BW) Velvet-Drive. Møre Båtservice AS har vært hovedforhandler for disse girene siden 2014. Gir solgt fra KD Trading. Er gir som ikke blir kjøpt fra Newage fabrikken eller hovedforhandler i Norge. De blir kjøp fra stråfirmaer (forhandlere av disse girene i utlandet). Ser at noen firmaer har anbefalt 10w40. Dette er feil olje å bruke på disse girene. Hydr. PRM gir skal bruke 15W40 mineral olje. Mekaniske PRM gir skal bruke Dextron (rød ATF olje). DX 2 eller 3. (BW) Velvet-Drive skal bruke Dextron DX 2 eller 3. Redigert 11.Februar.2020 av Alf Sørnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2020 Nå anbefaler vel PRM en mineralsk singelgrade 30W olje på sine hydrauliske kasser. Men en mineral 15W-40 funger greit den også. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 Link til hjemmeside og anbefaling fra Newage Ltd.: 15W40 mineral, ikke syntetisk Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 Jeg har prm gear kan jeg ikke bruke del syntetisk 15w40 Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Hulda Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 Naturligvis kan du bruke oljer som ikke er anbefalt av utstyrsprodusent. Det er opp til hver enkelt ikke å følge bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 Nei da, men det er ikke så lett og få tak i da jeg skal ha en god olje også. men hva er forskjellen på del syntetisk og mineralsk olje Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2020 Utmerket mineralolje fås kjøpt hos Felleskjøpet og Biltema. Hvis ikke det lokale pølseutsalget, som også selger drivstoff, har olje på hylla. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.