bjoris
Jeg kikker på ett par båter som står i opplag. Båtene kom ut på finn.no i fjor, men ble ikke solgt så annonsene er nå inaktive. De har jo priset dem for høyt selvsagt siden dem ikke ble solgt så det blir jo en forhandling, men om en skulle bli enig så lurer jeg på hvordan folk pleier å gjøre det med betaling når båtene ikke kan prøves?
Litt av grunnen til at jeg ønsker en slik deal og ikke vil vente er at jeg vil sikre meg ett skikkelig bra eksemplar før jeg selger dagens båt. Den jeg har er svært velholdt og alt fungere perfekt til tross for at båten er 17 år, det er ikke nødvendigvis lett å finne i dagens marked og derfor blir det for dumt å selge denne flotte båten og så ikke finne tilsvarande veldholdt båt...
Det å gå lenge uten båt er ikke en option og det å selge til vinterpris nå for så å kjøpe til "vårpris" blir også for dumt så alternativet er jo da å vente med å selge selv og bare se hva som skjer. Det er nok det mest fornuftige, vi MÅ ikke ha ny båt heller, men det er rart med det når en har bestemt seg og finansieringen er klar (forutsatt at vi får solgt da:)