bjoris Startet 13.Februar.2020 Del på Facebook Startet 13.Februar.2020 (redigert) Jeg kikker på ett par båter som står i opplag. Båtene kom ut på finn.no i fjor, men ble ikke solgt så annonsene er nå inaktive. De har jo priset dem for høyt selvsagt siden dem ikke ble solgt så det blir jo en forhandling, men om en skulle bli enig så lurer jeg på hvordan folk pleier å gjøre det med betaling når båtene ikke kan prøves? Litt av grunnen til at jeg ønsker en slik deal og ikke vil vente er at jeg vil sikre meg ett skikkelig bra eksemplar før jeg selger dagens båt. Den jeg har er svært velholdt og alt fungere perfekt til tross for at båten er 17 år, det er ikke nødvendigvis lett å finne i dagens marked og derfor blir det for dumt å selge denne flotte båten og så ikke finne tilsvarande veldholdt båt... Det å gå lenge uten båt er ikke en option og det å selge til vinterpris nå for så å kjøpe til "vårpris" blir også for dumt så alternativet er jo da å vente med å selge selv og bare se hva som skjer. Det er nok det mest fornuftige, vi MÅ ikke ha ny båt heller, men det er rart med det når en har bestemt seg og finansieringen er klar (forutsatt at vi får solgt da:) Redigert 13.Februar.2020 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Martine29 Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Uff dette blir ikke enkelt. Har selv vurdert å bytte båt men fornuften har seiret. En vet hva man har og ikke hva man får... Uansett er det sikkert greit å selge først. Men dette er jo noe du/dere må føle på. Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Jeg har akkurat gjort det samme, og vi ble enige om en sum vi holdt igjen til etter sjøsetting og test av utstyr. Jeg klarte jo ikke å vente med sånt, så den ble sjøsatt på fredag og vi seilte den hjem på lørdag/søndag. Nok vind ;) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Inntrykket av selger sier ofte mye, noen skjønner en bare er klin ærlige mens andre kan "rød flagge" ved første prat/møte. De fleste som selger vet vel att de nå kan tjene litt på å vente kun 2mnd på båtsesongen, så om prisen er "vintergod" så skal du kanske ikke presse for hardt. Synes att man kan forlange å holde tilbake 10-20% til båten er prøvekjørt å motor blir friskmeldt. MEN, noen vil kanske være skeptiske til dette da noen svært få kjøpere desverre kan være "vanskelige" kunder, det er utrolig hvor lite som skal til før enkelte begynner å pirke selv om de selv vet att det er en brukt båt. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 13.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 (redigert) Ser at det fort reiser en del problemstillinger å bare betale deler av båten, hva om eier dør eller blir skilt eller what ever? Nei, vi får prøve å selge først tenker jeg:) Jeg tenker det får bli ett bud nå som de kan si ja eller nei til og selvsagt kan de trekker seg om det kommer andre til før jeg er klar med pengene Redigert 13.Februar.2020 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
R.O Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Jeg kjøpte båt som stod i opplag i fjor. Ble solgt av privatperson, men med bistand fra Marina. Følte at det ga en hvis trygghet. Fikk riktignok en del problemer etter kjøp, men det hadde ikke blitt avdekket i løp av en prøvetur uansett. Jeg betalte hele båten før sjøsetting. Ideelt sett skulle man besiktigelse båten på land og vann, men det blir ofte en av delene, av praktiske grunner. for meg blir det en helhets vurdering. Historikk, selger osv.. Hvor attraktiv er båten, jeg mente f.eks at båten jeg kjøpte var et attraktivt objekt, og ville gjerne kjøpe den før selger la den ut (kjøpte i april). Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 13.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 (redigert) Jeg er jo litt der. Jeg har sett mye båt opp gjennom tidene og vet når en båt er spesielt pen og har rimelig god peiling på hva som er riktig pris, selv om du jo aldri vet det før ting blir solgt, men de jeg ser på er kurrante båter der det normalt ligger en del ute så du får peiling ganske fort på hva som er "det beste du kan oppnå". Nå er ikke pris så kritisk viktig for meg, men det må være strøkent da jeg behandler båtene mine veldig pent og da gidder jeg ikke å kjøpe en som har mye striper, matt gelcoat etc... Nå har jeg f.eks ett på en del NB870 er og den ene var sykt strøken, men det var litt for tidlig for oss og den hadde lite utstyr, men den andre så mye verre ut enn på bildene Redigert 13.Februar.2020 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.