Stekepanne Startet 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2020 Hallo. På seilbåten (2007-mod) har vi flere lewmar portlights av den nye typen med låser som klikkes inn og ut. Den ene av disse lekker. Jeg har hatt den ut flere ganger og lagt på ny sikaflex mellom skrog og vindusramme. Siden dette ikke hjelper regner jeg med at lekkasjen er et annet sted, trolig pakningen. Anbefaler dere å bytte bare pakningen eller kjøpe ny alu-ramme også? Selve vinduet ønsker jeg ikke å bytte da det vil bli synlig forskjell mot de gamle (riper, farge osv) Sitér dette innlegget Link to post
Stella37 Svart 15.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2020 Jeg hadde samme problem. Maserte inn silikonfett i pakningen og lot det stå noen timer før jeg tørket av overskuddet. Ble tett :) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 15.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2020 Tusen takk for kjempe godt tips!! Sitér dette innlegget Link to post
Stella37 Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 Bare hyggelig! Og ang. tetning av selve portlight’n har jeg hatt god erfaring med butyl tape: Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 (redigert) Deler den gode erfaringen med å smøre pakninger med silikonfett. Kan være verdt å massere fettet godt inn slik at pakningene får tilbake formen. Redigert 16.Februar.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludvig Nielsen Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Hvor får man tak i butyltape som vist på bildene @Andreas Nicolai? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfant Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Butyltape er standard vare på de aller fleste byggevareforretninger, som f.eks byggmakker, monter osv. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Jeg må kjøpe meg en rull av den tapen. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Butyl fås på tube også. Terostat 2759 Feks her: https://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=2825&category_id=27&option=com_virtuemart&Itemid=39 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 (redigert) 42,- for en patron på Biltema: https://www.biltema.no/bygg/kjemikalier/tetningsmiddel/butyltetting-2000037757 Jeg brukte den på mitt portlight, potte tett, men nå er det ikke montering av portlight som menes her. Bare tette pakninga. Da har jeg ikke forsøkt med butyl Redigert 21.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Beklager at jeg lot meg drifte fra topic. Men takk for tipset :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Helt greit. Jeg har brukt en hel del butylpatroner fra Biltema. Men når jeg skal montere ting på dekk som skal være tett, blir patronstoffet presset syltynt. Derfor antar jeg at en tape vil gi bedre tetting. Skal ha på en par wincher til, da kunne jeg tenkt meg butyltape. Det holder seg fleksibelt og klissete i 30 år. Sitér dette innlegget Link to post
Stella37 Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Ludvig Nielsen skrev for 8 timer siden: Hvor får man tak i butyltape som vist på bildene @Andreas Nicolai? Tapen som jeg brukte på bildene er denne: https://caravan.no/Produkt/1/500382/Butyl-tetningstape-bredde-35-mm-tykkelse-2-mm-10-m?gclid=Cj0KCQiAnL7yBRD3ARIsAJp_oLYorVzHAxufvgYV68gH7eGabiNlrlns3ai7eNp37yZUKd-bVB140vYaAnRhEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.