Torsen67 Startet 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2020 Hei. Ser etter ny dass til båten. Finner ofte lite på hva som er forskjell. Er det kun høydeforskjell, eller er det mindre åpning på toppen også. Altså en mindre dass totalt sett? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Det er forskjell på den totale størrelsen, både bredde, dybde og høyde. Sjekk her for å sammenligne Jabsco's compact og regular bowl https://www.jabscoshop.com/marine/marine-toilets/toilets/ Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Lazyjack Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 (redigert) Forskjellen er at som mann og liten bolle må man bestemme seg for hva man skal utrette FØR man setter seg. Redigert 13.Februar.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Med compact bowl så er du ganske fort ferdig. Med regular bowl kan du ta med avis og nyte ensomheten på samme måte som hjemme...:) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Hele mitt liv har jeg aldri møtt på en dass som er for stor til å drite på, så ville absolutt gått for det rauseste alternativet om jeg skulle tatt ett valg. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
_Bliss_ Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Husk å mål hva du har plass til, er ofte trangere enn man ser for seg. Jeg kjøpte regular, men måtte bytte til compact. Sitér dette innlegget Link to post
Geb Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Torsen67 skrev for 3 timer siden: Hei. Ser etter ny dass til båten. Finner ofte lite på hva som er forskjell. Er det kun høydeforskjell, eller er det mindre åpning på toppen også. Altså en mindre dass totalt sett? Forskjellen er hvor mye poop det er plass til oppi. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Ville ha valgt stor bolle hvis du har plass. Har (dessverre) små boller selv og det er som Lazyjack beskriver. Prøvde en dass i en annen båt med stor bolle, det var en annen verden sånn sett, da kunne man gjøre begge ærend samtidig uten å måtte tvinge vårrullen bakover og ned. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 (redigert) S/Y Vega skrev for 14 timer siden: Hele mitt liv har jeg aldri møtt på en dass som er for stor til å drite på, så ville absolutt gått for det rauseste alternativet om jeg skulle tatt ett valg. Redigert 14.Februar.2020 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hedwig Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 (redigert) Ser ikke ut som den er koblet til @index, ville ikke satt meg på den der :p Redigert 14.Februar.2020 av Havelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 Har stor dass og trodde det ble fred og ro bak lukkede dører og med avisen, men neida, samme bankingen på døra som hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 Havelle skrev for 2 timer siden: Ser ikke ut som den er koblet til @index, ville ikke satt meg på den der :p Tipper den tåler en 50-60 besøk før tilkoplingen blir et problem Litt stor for min båt da, må det innrømmes.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 17.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Da gikk jeg for dette toalettet på kampanje: https://seatronic.no/vvs/toaletter/toalett/matromarine-ocean-elektrisk-toalett-med-stor-bolle-og-soft-close-lokk-12v Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.