bjoris
Selv om drømmebåten er en Sargo 28 så er det litt tøft økonomisk uten at det blir stress. NB870 har derfor til nå vært den mest aktuelle, men så så jeg gjennom noen gml lagreded finn.no annonser og jeg fant en bra utstyr og tilsynelatende meget pen Nimbus 320. Jeg ser noen fordeler og noen ulemper med Nimbusen vs NBen, men jeg syns likevel den er grei å ha med i sammenligningen.
Noen med erfaringer? For meg er dette en bedre turbåt, spes soveavdelingene er mye bedre enn på 870en, passasjersete i fartsetningen er stort pluss og like stor fart med mindre motor gir jo lavere drivstoffkostnader, noe jeg er opptatt av fordi jeg ikke tror det går mange år før vi har avgift på dieselen også.
Det som trekker mest ned er liten uteplass og ikke utestyring. Teak på dørk ute er jo litt feil ifht hvordan jeg/vi bruker båten, men jeg er jo ingen stor fisker heller så kunne nok levd med det...
En ting jeg ser for meg er at Nimbusen er noe mer lettsolgt ifht NBen, jeg liker NBen godt, men ser at det er svært få av de som legges ut som faktisk blir solgt så jeg er mer usikker på verdifall på NBen enn Nimbusen...