Mr_TJ Startet 15.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2020 (redigert) Nyinnkjøpt Bavaria 28 Sport og ingen erfaring med vinteropplag av så stor båt. Skal jeg velge støtter eller krybbe, og hva skal jeg evt legge under kjølen? Her er jeg helt grønn og trenger gode råd som leveres med teskje... Redigert 15.Februar.2020 av Mr_TJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2020 Litt mindre båt som nettopp er innkjøpt og gikk for denne løsningen: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=158155411 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
stikken Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 Jeg laget en krybbe selv i impregnert med bolter gjennom i sammenføyninger. Denne egner seg fint hvis den kan stå på opplagsplassen selv om båten er på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 Alternativt: Få deg opplagsplass på Bokerøya. Krybba/oppstøtting er inkludert i prisen. Mer enn «bånnsolid». Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TJ Svart 16.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 Sigurd skrev for 2 timer siden: Alternativt: Få deg opplagsplass på Bokerøya. Krybba/oppstøtting er inkludert i prisen. Mer enn «bånnsolid». Når det gjelder båt- og opplagsplass har jeg det gunstigste alternativet allerede. Uaktuelt å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 Jeg ville valgt krybbe, uten tvil. Båten ligger mye tryggere. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mr_TJ Svart 21.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 For de som er interesser, slik ble resultatet: Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Mr_TJ skrev for 1 time siden: For de som er interesser, slik ble resultatet: Denne var bra og virker så solid at jeg vil lage meg en sånn. Mål på den mottas, min båt er 25ft og har kjøl. Enes 25. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TJ Svart 21.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 M/S AIOLOS skrev for 2 timer siden: Denne var bra og virker så solid at jeg vil lage meg en sånn. Mål på den mottas, min båt er 25ft og har kjøl. Enes 25. Den er bygget opp med 2'8'. Den er 3m bred. Jeg skal sjekke alle målene, ta flere detalj bilder og legge dem ut her så alle som ønsker kan bruke dem. For øvrig brukte jeg 1 200 kr på materialene, og så noen kroner på skruer og 4 bolter. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Noen tanker her. https://hamnenplay.solidtango.com/video/131018-hostrustning-pallning Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TJ Svart 21.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 På de bukkene som er avbildet ble båten senket ned og justert på midten først. deretter ble sidestøttene dyttet på plass og låst. Den hviler på midten og har støtte på siden. Så er bukkene også tilpasset båten, og kan tilpasses en annen båt senere om ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Mr_TJ skrev 8 minutter siden: På de bukkene som er avbildet ble båten senket ned og justert på midten først. deretter ble sidestøttene dyttet på plass og låst. Den hviler på midten og har støtte på siden. Så er bukkene også tilpasset båten, og kan tilpasses en annen båt senere om ønskelig. Gikk litt fort mitt tidligere innlegg. Resultatet så jo bra ut ? Vet bare min kranfører ikke er så glad i krybber. Det er viktig, og kan være vanskelig å plassere båten perfekt i krybba, samt at krybba står stabilt gjennom vinteren, slik at båten hviler på kjølen. Sørg bare for at du har litt justering på sidestøttene, for å unngå at båten hviler på støttene. Dette er også det som omtales i videoen jeg linja til. Men ser fint ut, blir bra ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Mr_TJ skrev for 21 timer siden: Den er bygget opp med 2'8'. Den er 3m bred. Jeg skal sjekke alle målene, ta flere detalj bilder og legge dem ut her så alle som ønsker kan bruke dem. For øvrig brukte jeg 1 200 kr på materialene, og så noen kroner på skruer og 4 bolter. Veldig bra Mr_TJ. Materialer er på plass allerede Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TJ Svart 23.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 Det er ikke så mye mer å si om bukkene enn at de er 3m brede og totalt 70cm høye. De er bygget opp av 2'8'. Sidestøttene er boltet innerst og på på den måten regulerbare. Båten ble først senket ned på midten, og så ble sidestøttene presset opp og inntil båten. Dette sikrer at båtens vekt hviler på kjølen. Jeg ser at midten kunne vært litt lavere, båten står litt høyt. På den annen side, om man skal stoffe båten eller av andre grunner har behov for å komme til under den, er det bra at den er så høy. Jeg tror at jeg kommer til å senke midtbukkene før opplaget neste høst, og bolte fast tre bord under og på tvers av bukkene (på hver side og i midten). Det vil gjøre dem mer stabile. Jeg legger inn noen flere bilder slik at det er lett for de som ønsker å kopiere: Sitér dette innlegget Link to post
EspenB Svart 23.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 (redigert) Min Bavaria S30 står på to klosser i imp tre. Den er 75 cm høy og er 50x50 i diameter og står støtt som bare det. Har tilsvarende i fromt i tillegg til to justerbare støtter på hver side. Står veldig stødig og er fleksibelt. Samtidig lett å stue vekk når våren kommer Redigert 23.Mars.2020 av EspenB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.