Jump to content

Edit History

Honduras

Honduras

Selv om jeg bor i Særp i øyeblikket, er jeg Fredrikstad-gutt. Så at dere på denne eller neste tur svinger innom Fredrikstad bør man også tipse om. Hvis du går inn østerelva (hovedløpet i Glomma) og runder vestover inn i Vesterelva, får du fantastiske Isegran med det historiske båtmiljøet på babord. Gamlebyen er flott, og bryggepromenade gjennom hele sentrum. Husk gratis ferje, så fortøy og bruk ferja til å farte mellom Gamlebyen, Isegran, sentrum og videre utover mot Gressvik hvis dere vil på sightseeing.

Hvis du så går ut Vesterelva mot Strømtangen, har du ei fin brygge og overnattingsmuligheter i Strømsund (sundet mellom Strømtangen og Torgauten-øya.

Takk for flott oversikt Komodo, spørs om ikke denne tråden må søkes opp om et halvt års tid når snekka er på vannet. Har vært innom mange av plassene du foreslår, men er en god del igjen.. :thumbsup:

PS hvis det er litt sjø når dere er ved Strømtangen, kan det være et tips å gå inn i Flatskjæret fra nord, istedenfor fra sør til nord som Komodo viser. Kan være litt åpent og rotete å gå inn sørfra når sørvesten drar seg opp litt (som den kan gjøre der)

Honduras

Honduras

Selv om jeg bor i Særp i øyeblikket, er jeg Fredrikstad-gutt. Så at dere på denne eller neste tur svinger innom Fredrikstad bør man også tipse om. Hvis du går inn østerelva (hovedløpet i Glomma) og runder vestover inn i Vesterelva, får du fantastiske Isegran med det historiske båtmiljøet på babord. Gamlebyen er flott, og bryggepromenade gjennom hele sentrum. Husk gratis ferje, så fortøy og bruk ferja til å farte mellom Gamlebyen, Isegran, sentrum og videre utover mot Gressvik hvis dere vil på sightseeing.

Hvis du så går ut Vesterelva mot Strømtangen, har du ei fin brygge og overnattingsmuligheter i Strømsund (sundet mellom Strømtangen og Torgauten-øya.

Takk for flott oversikt Komodo, spørs om ikke denne tråden må søkes opp om et halvt års tid når snekka er på vannet. Har vært innom mange av plassene du foreslår, men er en god del igjen.. :thumbsup:

Honduras

Honduras

Selv om jeg bor i Særp i øyeblikket, er jeg Fredrikstad-gutt. Så at dere på denne eller neste tur svinger innom Fredrikstad bør man også tipse om. Hvis du går inn østerelva (hovedløpet i Glomma) og runder vestover inn i Vesterelva, får du fantastiske Isegran med det historiske båtmiljøet på Styrbord. Gamlebyen er flott, og bryggepromenade gjennom hele sentrum. Husk gratis ferje, så fortøy og bruk ferja til å farte mellom Gamlebyen, Isegran, sentrum og videre utover mot Gressvik hvis dere vil på sightseeing.

• Create New...