Jump to content

Båtmagasinet og båtliv er nå slått sammen!

-morten-

Recommended Posts

Åpna det nye BM i dag og leste lederen. Fikk se at BM og båtliv hadde slått seg sammen. Jaja! kan tenkes at det er en bra løsning tenker jeg! Jeg var litt skeptisk til å fornye perioden med abbonement, men ble så jeg gjorde det likevel.  Det blir interessant å se om det blir bra. 

Litt skuffa blir jeg imidlertid når jeg blar meg videre i bladet.. På de første sidene er det faktisk ikke en eneste båt som er representativt for det gemene norske lystbåtmarked. ingen båter under 40 fot!!  Jeg skal ikke si at det ikke selges båter mellom 40-60 fot i norge med en prislapp 5-12mill. men da tror jeg kundegruppen leser andre båtblader!  de fleste båter som selges i Norge og de fleste båter som finnes i Norge er jo av litt enklere slag og med budsjett opp til 2-2,5mill.  Klart det er morro å se store dyre båter der du får en brukbar skjærgårdsjeep for utegrillen!!  Blir spennende å se om de kommer til å teste båt og utstyr i min kategori fremmover 20-35fot!  selv har jeg hytte i trondheimsleia og disponerer sommerhus på mørekysten. så behovet for stor båt er per nu ikke veldig til stede. Har naust på hytta med vann strøm og vinsjoptak med fjernkontroll så båt mellom 20-24fot er det som er max akkurat nå. Jeg tror nok mange her er enig med meg at det har vært litt mye fokus på stort og dyrt. Men oppgjennom årene må jeg si jeg har sett og lært mye nyttig gjennom BM! Spess artikklene av Eyvind Amble. vært moro å lese båttester og sett utviklinga av båtene siden 80 tallet frem til nå.. endring av fokus og produksjonsmetoder. Nå finner jeg stort sett info om de båtene jeg ønsker selv på nettet, men får gi Båtbladets tid en ny sjangse uansett!

Gleder meg snart til å kjøre båten ut på naustbrua og starte med båtpuss og klargjøring,  og sjøsetting i påsken! 

God båtsessong hilsen Morten!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Enig i at det blir mye stort, flott og dyrt. Jeg savner et norsk magasin à la Practical Boat Owner, men markedet er kanskje ikke der...Abonnerer for tiden ikke på noe båtblad. Båter jeg aldri kommer til å få råd til har begrenset interesse for meg. 

De typiske magasinene ser ut til å ha trange kår for tiden, jeg oppdaget her om dagen at bladet «Bil» så ut til å være slått sammen med «Autofil». 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...