Jump to content

Wema septikmåler - viser motsatt

Aerton Hartwig

Recommended Posts

Dersom du har Wema septik giver og instrument skal det vise riktig - ikke så rart. Men septik er satt opp med amerikansk volummåling - dvs at full tank er på 240 Ohm og 30 Ohm når tanken er full. Slik at både giver og instrument skal forholde seg til disse dataene.

Dersom du har Europeisk måling (vanntak/bensin kan velge Amerikansk eller Europeisk måling/instrument) vil du ha en giver som viser 0 Ohm ved tom tank har du ha amerikansk instrument vil den vise nesten full.

Jeg antar at du har skiftet enten giver eller instrument. Og derfor har du enten en giver eller et instrument som viser deg 240 eller 0 Ohm ved tom - så du må bytte enten giveren eller instrument.

Det er dessverre slik at Wema's septisk måler er den dyre delen. Den er spesiell ift om det hadde vært bensin den skulle måle. Og dersom du har fått tak i en vanlig tank måler (vann/bensin) så er de oftest Europeiske når du bestiller uten å definere hva du vil ha.

Og instrumentet er ofte mer stabile enn giveren.

Du kan bare måle og se, eller kikke på toppen av giveren, der står det et nummer du kan Google så finner du ut hva du har.

Dette er en wema septikmåler. Ihvertfall står det slik i teksten - og da kan det hende det stemmer.

Wema septikgiver lages kun med A-240-33 OHm.

Og selges av Bestmarin.

Men du kan kjøpe drivstoff eller vannmåler fra Wema som har ett av de to Ohm områdene, men ikke en septikmåler. Fra Wema.

Og skiten vil stanse en vanlig drivstoff eller vannmåler fra å fungere - så det anbefales ikke...

Mulig det er en Wema-måler men jeg finner den i alle fall som en Sensotex. Kan være underleverandør til Wema for alt jeg vet. I brosjyren står det ‘resistance range customizable’ så vidt jeg kan se. Det indikerer sikkert at den kan fås i både US/EU utgave?

Tenker at det gjerne er enklere og billigere å erstatte selve ‘klokka’ med en som passer til sensor/sender enn motsatt?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...