Jump to content

En Wesling 16 HT - Hva er den egentlig verdt?

JohanKJ

Recommended Posts

Jeg skal selge min Wesling 16HT, men hva bør jeg egentlig prise den til? Det er så mye forskjellige de legges ut for, at jeg ikke helt vet? Jeg tenkte 25'000, eller er det for mye?

Min er en '77 model. Den skulle vært gul, men dessverre har forrige eier malt den rød over vannlinja, og noe hvitt og flassende greier inne på skottet. Jeg rakk aldri å tilbakeføre fargene. Det meste av inventaret er originalt/komplett, inkludert motorskjold, bord og puter (nytrukne).

Motoren er en Johson 60HP 2T fra '84. Den starter på første sjims og går jevnt på alle turtall.

Kalesjen gikk fullstendig i stykker i vinterstormene i år, så jeg vil få sydd en havnepresenning (ikke kalesje) til den, men litt usikker på om jeg får noe igjen for det?

1.jpg.3ead977bac419d2853622b9f86cbe313.jpg3.jpg.9c2de3185afdaadddd7d3ea59412fe26.jpg4.jpg.ba45430dff70af129a8bc9d27e76bd44.jpg2.jpg.b2fa4168a612563510cfdd7c54cc79b7.jpg 

RIktig pris er vel avhengig av hva kjøper synes han/hun vil betale, så det er individuelt. Men jeg har innrykk av at wesling er en populær båt så 25 000 høres OK ut for meg. Du kan jo starte på et beløp på Finn og så redusere etter hvert. Jeg tror mange som er i markedet for denne type båter først og fremst vurderer å sette på en ny 4-takter, så det kan være det er en ide å sette som opsjon å kjøpe bare båten uten motor. 

23 hours ago, Mouche said:

Jeg ville ha lagt den ut i gruppen på FB som heter:

Båter og båtutstyr selges, kjøpes, byttes eller gis bort

Lagt inn på FB, takk for tips!

22 hours ago, Krimart said:

RIktig pris er vel avhengig av hva kjøper synes han/hun vil betale, så det er individuelt. Men jeg har innrykk av at wesling er en populær båt så 25 000 høres OK ut for meg. Du kan jo starte på et beløp på Finn og så redusere etter hvert. Jeg tror mange som er i markedet for denne type båter først og fremst vurderer å sette på en ny 4-takter, så det kan være det er en ide å sette som opsjon å kjøpe bare båten uten motor. 

Takk for kommentar. Det kan jeg jo, men tror ikke jeg skriver det i annonsen, for jeg har ikke henger eller slipp, så det blir litt stress ;)

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg fikk mange telefoner, så den var ikke vanskelig å selge. Kunne sikkert solgt den på en dag, om jeg ville solgt til førstemann som kom med pengene.

Båten ble solgt til en yngre kar i tyve-årene, som kjørte 5 timer nordfra med henger for å hente. Han ville pusse opp akkurat det samme som jeg ikke fikk tid til, så det var veldig fint. Han har lovet meg bilder av båten når den er ferdig. 

Jeg la den ut for 20, og den ble solgt for 20. Jeg kunne sikkert fått mer, men det var ikke poenget, for jeg trengte båtplassen akutt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...