Skipp-r-en Startet 17.Februar.2020 Del på Facebook Startet 17.Februar.2020 (redigert) Da var det på tide å bunnsmøre Rivern. Men, jeg er usikker på hvilket bunnstoff som skal brukes. Er det noen som vet? Redigert 17.Februar.2020 av Skipp-r-en (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.Februar.2020 Del på Facebook Svart 18.Februar.2020 Tror ikke det er så nøye hvilken type bunnstoff du bruker, men primeren er viktig. Min erfaring er at det er vanskelig å få feste på denne typen plastbåter, da plasten er myk og litt«oljete». Spør produsenten hva de anbefaler og du kan også Google på Summer Fun og Pioneer hvis du ikke finner noe info om River. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 18.Februar.2020 Del på Facebook Svart 18.Februar.2020 Hvis båten ikke er bunnstoffet fra før kan dette produktet fra Hempel benyttes som grunning: Sealer 0599 Fremgangsmåte: Behandling av Polyetylenbåter (Mykplast-Pioner, Steady etc.) Vedlikeholdet av disse båtene har vært et velkjent problem. Dette skyldes materialets beskaffenhet og mykningsstoffer. Hempel har imidlertid løst problemet og anbefaler følgende fremgangsmåte: Bunnen • Vask grundig med Hempel’s Degreaser. • Slip deretter med vannslipepapir K 80 dyppet i Hempel’s Degreaser. • Vask bort alt slipestøv med Hempel’s Degreaser og påfør umiddelbart 1 strøk med Hempel’s Sealer 599. • Etter en ½, men innen 1 time mens sealeren fremdeles er klebrig, påføres første strøk med Hempel’s Hard Racing TecCel. Påfør ytterligere 1 strøk bunnstoff før sjøsettting Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 På min Isy som også er av mykplast, har jeg gått for "det enkle er ofte det beste prinsippet". Første gang jeg stoffet båten vasket jeg bunnen med standard tynner før jeg brukte Biltema sitt billigste bunnstoff rett på. Det hang godt. Påfølgende år flikker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.