PiperBill Startet 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2020 Er i utlandet en stund men følger med på dagsrevyen fra Norge. Ser at det er sykt høyt vannstand spesielt på østfoldkysten. Båten min står nok trygt men de som står nærmere sjøen kan kanskje har sett båten sin fylte av gårde.?...eller er det ikke så ille? Har båt innerste i Skjebergkilen. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lazyjack Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 PiperBill skrev 7 minutter siden: Er i utlandet en stund men følger med på dagsrevyen fra Norge. Ser at det er sykt høyt vannstand spesielt på østfoldkysten. Båten min står nok trygt men de som står nærmere sjøen kan kanskje har sett båten sin fylte av gårde.?...eller er det ikke så ille? Har båt innerste i Skjebergkilen. Så vannet stod en drøy halvmeter opp på veggen til RS sin bod i Skjebergkilen. Sitér dette innlegget Link to post
Petromax Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Dette er fra Halden Arbeiderblad (betal-artikkel, så jeg kan ikke åpne den), og ett bilde fra webkamera i Skjebergkilen. Har vært ganske høyt der i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Såpass, der blir man våt på beina ja. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
leopard Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Det ligger ei plastsnekke på 22-24 fot innerst i Skjebergkilen på lera i Horneskilen som har sliti seg. Den ligger nok godt planta på land når vannet går ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 17.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Har vinteropplag ved Walberg men ligger langt fra vannkanten. Men de som ligger nærmest vannet må vel har blitt oversvømmet.. spesielt hvis det har blåst SV rett inn der. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
leopard Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 I den artikkelen som det er linket til lenger opp her sies det at det ikke har vært så høyt vann siden 1995. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 I Sandvika stod vannet også over bryggen på det høyeste, ihht en en venn av meg: Noen timer senere stod vannet langt lavere, men fortsatt høyere enn enkelte partier av den nye bryggen der: Jeg var på Langåra - skikkelig rolig i Middagsbukta mens stormen raser på andre siden av Langåra, men det var noe utfordrende med fendringen, såvel som å komme seg tørrskodd i land: Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 (Jeg må kanskje investere i flere blylodd/daumenn slik at jeg kan fendre bedre under slike forhold. Det gikk greit helt til vindretningen skiftet og båten begynte å slå mot brygga) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Et stykke ut i vannet fra de røde husene sitter ofte folk og griller om sommeren, Strömstad Marina: Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Ved en høyst uoffisiell måling på jobben min i Fredrikstad observerte jeg at det ikke har vært høyere vann der siden jeg begynte for 8 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Kallethekid skrev Just now: Ved en høyst uoffisiell måling på jobben min i Fredrikstad observerte jeg at det ikke har vært høyere vann der siden jeg begynte for 8 år siden. Og det sier jo sitt! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Lazyjack skrev 15 minutter siden: Og det sier jo sitt! Om hva? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Lazyjack skrev for 8 timer siden: Og det sier jo sitt! bellen skrev for 8 timer siden: Om hva? Om høyt vann. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 bellen skrev for 8 timer siden: Om hva? Om at han har hatt samme jobb i åtte år og at vannet er høyt. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Lazyjack skrev 26 minutter siden: Om at han har hatt samme jobb i åtte år og at vannet er høyt. Aha.. Trodde du skulle dra inn et klimakort her nå Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 https://forskning.no/havet-klima-miljo/vannstanden-i-verdenshavene-stiger-raskere-og-raskere/1639414 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ida Marie III Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Dommedag er nær... Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Båten står på land, så vannet er ikke noe problem. Selv om det har flommet over og legger seg under båten.Har hatt båt på samme vinterlagring i 5 år. Men for første gang så må jeg passe på teltet flere ganger i uka. Massiv kastevind herjer godt med teltet. Masse kanner og nødløsninger på plass. Alle maljer er revet i stykker. Blir ny og bedre presenning neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.