Bigdrago Startet 18.Februar.2020 Del på Facebook Startet 18.Februar.2020 Hei. Tenkt å bytte ut til gimballager. Men hvordan fjerner jeg det gamle lageret uten å måtte kjøpe verktøy til flere tusen kroner? Har biltema noe som kan fungere? https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/avtrekker-3-armet-2000020962 Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 18.Februar.2020 Del på Facebook Svart 18.Februar.2020 Jeg laget meg ett lite verktøy til dette selv nå nylig. En liten mutter som jeg greide å plassere på innsiden av gimbal lageret, en gjenge stang og en stort rør utpå denne. Brukte røret som en slag hammer for å få ut lageret. Dette funket meget bra. Jeg greide å få plassert mutteren på innsiden og skrudd inn gjengestangen helt alene men det kan være greit med ett ekstra par hender som holder mutteren. Selve mutteren dreide jeg med ett spor slik at den ligger inni selve lageret med en kant utpå. Hvis du bor i nærheten av stavanger så kan du få låne. Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 19.Februar.2020 Del på Facebook Svart 19.Februar.2020 "Verktøyet" koster ikke mer enn 1500 kr på e-buy. Biltema avtrekker funker ikke her. Har brukt dette flere ganger. Funker flott. Du bør kanskje også bestille verktøy til å få det nye inn skikkelig. https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=bravo+gimbal+tool&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_odkw=ebeys Sitér dette innlegget Link to post
LarsSO Svart 19.Februar.2020 Del på Facebook Svart 19.Februar.2020 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/karosseriverktoy/glidehammersett/glidehammersett-2000020889 Jeg kjøpte ett slikt sett til jobben. Funker utmerket. God kvalitet og kan brukes til mye annet og ? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 20.Februar.2020 Del på Facebook Svart 20.Februar.2020 Balet lenge med en slik slagtrekker som det vises til, men lageret satt dønn fast og jeg måtte gi meg med den. Jeg måtte knuse lageret for å få det ut. Brukte først en liten bor for å svekke ytre ringen med, dette var noe aluminiumsgreier som var enkelt å bore i. Når ytterringen var svekket var lageret enkelt å nappe ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 21.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Takker for svar! Mr_Stian: bor i Oslo dessverre. Må man sjekke om drev og motor er i vater etter man har skifter dette lageret? Ser noen selger med engine alignement tool. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Ja, det må du. Sitér dette innlegget Link to post
NBF16 Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 Her er en god video med oppretting etter bytte av lager. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 7.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Spør igjen. Må man bruke engine alignment tool / motorjusteringsverktøy etter å ha skiftet gimballageret? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Det er vel blitt nevnt at dette må gjøres. Jeg satte i nytt lager tidligere i uken å har fått låne ett slikt verktøy. Hos meg så måtte jeg justere motor opp litt i fremkant. Jeg fikk verktøyet helt inn men det var ganske tungt å rotere. Du skal greie å rotere det med to fingre. Så hos meg var det ikke langt utav senter. Når jeg så monterte drevet så gikk dette veldig lett på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.