Jump to content

Trekke ut gimballager fra mercruiser?

Bigdrago

Recommended Posts

Jeg laget meg ett lite verktøy til dette selv nå nylig. En liten mutter som jeg greide å plassere på innsiden av gimbal lageret, en gjenge stang og en stort rør utpå denne. Brukte røret som en slag hammer for å få ut lageret. Dette funket meget bra. Jeg greide å få plassert mutteren på innsiden og skrudd inn gjengestangen helt alene men det kan være greit med ett ekstra par hender som holder mutteren.

Selve mutteren dreide jeg med ett spor slik at den ligger inni selve lageret med en kant utpå. Hvis du bor i nærheten av stavanger så kan du få låne. 

Balet lenge med en slik slagtrekker som det vises til, men lageret satt dønn fast og jeg måtte gi meg med den.

Jeg måtte knuse lageret for å få det ut. Brukte først en liten bor for å svekke ytre ringen med, dette var noe aluminiumsgreier som var enkelt å bore i. Når ytterringen var svekket var lageret enkelt å nappe ut.

• 2 uker senere...

Det er vel blitt nevnt at dette må gjøres. Jeg satte i nytt lager tidligere i uken å har fått låne ett slikt verktøy. Hos meg så måtte jeg justere motor opp litt i fremkant. Jeg fikk verktøyet helt inn men det var ganske tungt å rotere. Du skal greie å rotere det med to fingre. Så hos meg var det ikke langt utav senter. 

Når jeg så monterte drevet så gikk dette veldig lett på. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...