Atli
Takk for tall Fortego og Princess V48!
Her er den egentlige problemstillingen.
Vi er en familie på 5 stk som ønsker en båt a typen "weekend hytte" på sjøen, og kanskje sommerhytte (om fruen liker båten og båtlivet godt nok)
Ønsker en god båt med 5 faste soveplasser som skal se ut som en båt (Windy, Princess, Nord West, Fairline) og ikke fiskesjark (Viknes).
Størrelsen hadde jeg håpt lå rundt ca 35 - 45,
Vi bor i Stavanger, så været er stort sett dårlig, og behovet er nok mer en helårsbåt enn åpen.
Men jeg har sett på åpne båter som Windy GM 37 og princess V42 da disse er priset bedre og nærmere 1 MNok.
NordWest 39 er også er veldig bra alternativ da denne er med flybridge og rett over millionen.
Her er det snakk om 20 år gamle båter, som det da vil komme litt kostnader på.
Som noen nevnte tidligere, hva er utgangspunktet for 10%s regelen. Ny eller bruktpris.
Disse båtene koster etter dagens priser ca. 5MNOK nye, slik at de da med 10% regelen skal koste 500' i årlige kostnader...
Prisen bør helst ligge på ca 1Mnok, en princess 45 ligger på det dobbelte, men skulle klart å overtale fruen med en bedre middag og litt roser...
Ca årskost hadde vært ønskelig på ca maks 60-70, men absolutt maks 100' pr år,...
så..
trenger noen tips om hva som er fornuftig.
Kjenner at jeg er på grunnt vann her og trenger derfor konkrete erfarte tall om hva dette koster, og helst ikke tipping, da det hjelper meg med å ta de riktige valgene.