Tbone Startet 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2020 Har noen få spørsmål til noen som har erfaring på feltet. har en bayliner 2655 som det var stoff i cabinen forran i, har revet vekk stoffet og skumgummien/isolasjonen. Og slipt vekk limet og litt ned i glassfiberen, så jeg mener nå det er klart for å male, tenkte å bruke bengalakk. Spørsmålet er da om det er nødvendig å bruke noe form for grunning ? Noe ellers jeg bør tenke på? *bilde et tatt før slipejobben startet Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Hei, Jeg ved ikke om du kan få fat i Jotuns produkter i Norge. Men for at få en glat pæn overflade så start med at bruge denne. https://www.jotun.com/dk/da/b2c/products/boats/primers-undercoats/yachting-easy-primer.aspx# Det er virkelig nemt at arbejde med. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Danskeren07 skrev 1 time siden: Jeg ved ikke om du kan få fat i Jotuns produkter i Norge Jotun er norsk? Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Haha der kan man bare se! Men det er veldig gode produkter! Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Jeg ville valgt et tokomponent produkt. Da står du mye friere i ettertid om du ønsker å behandle med noe annet. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
IJssel Coatings Svart 25.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2020 Enig med Fortego, bruk to-komponent. Sitér dette innlegget www.dycas.no Link to post
mons Svart 25.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2020 Hei. Maling er lettvint, men det er lett å få kondensproblemer uten isolasjonen. Fuktig inneluft kondenserer lett mot den kalde flaten. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Torsen67 Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 mons skrev On 25.2.2020 at 9.19: Hei. Maling er lettvint, men det er lett å få kondensproblemer uten isolasjonen. Fuktig inneluft kondenserer lett mot den kalde flaten. Enig, samt at du får kalde overflater. Sammen blir dette dårlig innemiljø i mine øyne. Men er det snakk om feks en yrkesbåt så blir det noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Sevehem Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 Hej! Jag har använt Bengalack utan grundfärg på glasfiber med mycket gott resultat. Dessutom utomhus med betydligt större slitage och nötning än ett rufftak inombords. MEN, precis som tidigare skribent påpekat är det lite vanskligt med oisolerad glasfiber. Det blir väldigt lätt kondens. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.