Worry II Startet 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2020 (redigert) Hei, Nå ha jeg demontert gasslangene til min Eno komfyr, totalt 4 slager og regulator jeg skal bytte grunnet alder. Så sitter jeg å ser på at det sikkert er tryggest å velge nye slanger med "klemte koblinger", slik som var der fra før. Men så slår det meg, at det er i grunn mye lettere å bytte slangene i etterkant om jeg kjøper slange i løs-meter og fester nye ender med slangeklemmer. Da blir neste bytte mye billigere, samt lettere å anskaffe, når man kun trenger kjøpe slange. Hva mener gass-folket om dette her inne ? Er det trygt nok å bruke slangeklemmer ? Redigert 19.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Jeg har valgt å fortsette med klemte koblinger. Ikke nødvendigvis fordi slangeklemmer ikke er godt nok, men fordi det var standarden fra fabrikk. Jeg har brukt Hydroscand til slike slangejobber. Det er ikke alltid de har riktige koblinger for gass, men da har de åpnet den gamle pressingen og flyttet koblingen til ny slange og presset på nytt. Og jeg lar meg overraske av prisen hver gang, blir alltid billigere enn jeg regnet med. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 jeg har alltid brukt slangeklemmer...... så tester jeg alltid etter med såpevann alt. eller lekkspray + att jeg har en sån her installert Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
LuckyFalls Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Jeg bruker alltid slangeklemmer på hytta. Har fungert stabilt i over 40år. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Jeg bruker slange klemmer, det er jo godkjent som installasjon, og derfor trygt... Husker sist jeg byttet gasslanger på min komfyr...det var umulig og dra den (4 år ) gamle gasslangen av niplene... satt som limt fast... Tar for gitt at du har lekasjetester... Har hatt gass om bord i flere båter, samt denne komfyren i snart 8 år...aldri noe problem... På hytten har vi hatt gass siden 60 tallet... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Ja, jeg har lekkasjetester før stoppekrana. Da bestiller jeg løse ender, regulator, slangeklemmer og slange i godtebutikken i Moss. Takk for svar ! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 en elektrisk kran er super........da kan du stenge og åpne propanen inne i båten vi stenger alltid direkte etter vi er klare med matlagningen. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Gunga Din skrev 1 minutt siden: en elektrisk kran er super........ Ja jeg så en slik, denne ikke sant ? https://seatronic.no/truma-magnet-stengeventil-linx-linx Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 jepp det er den jeg har...... se til att din nye regulator har gjenger på utgangen...........(ikke slang kobling) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 (redigert) Jeg får ikke plass til denne, har 2kg i kasse, så den stikker for langt ut ser jeg. Har ikke samme reulator heller. (sort skrue) Men er nok smart den der ! Redigert 19.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 (redigert) det var ju synd....ja den bygger litt.........jeg har 2 st komposittflasker, står framme i kjettingboksen for drenering ut. Redigert 19.Februar.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Ja, du har kanskje gassgrill på rekka også ? Da går det nok litt mer. Jeg bruker 2 stk 2 kilos i sesongen til ENO'en. Har ikke plass i skroget akter til 5-kilos kasse. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 kommer til denne sesongen, en weber-go-anywhere.....med spesialfeste til pushpit. tror den er ganske økonomisk på gass, bare en brenner Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.