Jump to content

Edit History

Brigg

Brigg

Da har jeg gjennomført trykk/ lekkasjetest. Først med trykk på luftsiden og kjøleren nedsenket i varmt vann. Det viste seg at jeg ikke hadde fått det helt tett rundt plastplata så det lakk litt luft ut der. Har mistanke om at pakningssilikonen fester dårlig til plasten som er ganske «fet». Selv om jeg mattet med sanpapir og avfettet med aceton før montering. 

BEA15135-B6D7-41BB-8B92-22120678BA00.jpeg.fb29ee33777b27df0fb8a9187f552ea7.jpeg

Deretter monterte jeg endelokkene og satte trykk på vannsiden av kjøleren. 

2B9BD53B-98EF-4AEF-ACEA-1DC6DD922BAA.jpeg.4488dc3b515d9f9ad4461e6304413950.jpeg

I begge tilfeller brukte jeg så mye trykk som jeg turte før slangen utvidet seg for mye. Et sted mellom 0,5 og 1 bar. 

Observerte ingen luftbobler fra innsatsen, kun fra lekkasjen rundt platen. I den siste testen var trykket uforandret etter en time og litt redusert etter tolv timer. Men fremdeles godt med trykk igjen. 

Konklusjonen er at jeg ikke klarer å provosere frem lekkasje på kjøleren. 

Brigg

Brigg

Da har jeg gjennomført trykk/ lekkasjetest. Først med trykk på luftsiden og kjøleren nedsenket i vann. Det viste seg at jeg ikke hadde fått det helt tett rundt plastplata så det lakk litt luft ut der. Har mistanke om at pakningssilikonen fester dårlig til plasten som er ganske «fet». Selv om jeg mattet med sanpapir og avfettet med aceton før monteting. 

• Create New...