dynastyfrost Startet 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2020 Hei Jeg har kjøpt meg en 1974 malo 28 med en 137hk perkins fra 1983 som har gått ca 17000t. Er det noen som har erfaring med å bytte om fra vridbart propellanlegg til fast med sluregear? Om dette blir svindyrt å er bare å glemme? Er passe ny både her på forumet og som båteier :-) Setter pris på tilbakemeldig! Sitér dette innlegget Link to post
Vesterskog Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Det slår ihvertfall meg som kostbart. Men har ikke noe erfaring å sette det på. Men av rein nysgjerrighet. Hvorfor vil du bytte? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Må du bytte så er det mye billigere med fast propell og sluring, kontra nytt vridbart. Sitér dette innlegget Link to post
dynastyfrost Svart 20.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Vesterskog skrev 13 minutter siden: Det slår ihvertfall meg som kostbart. Men har ikke noe erfaring å sette det på. Men av rein nysgjerrighet. Hvorfor vil du bytte? Føler meg mer komfortabell med nytt anlegg, da dette systemet ikke har blitt byttet på denne båten før.. Sitér dette innlegget Link to post
Vesterskog Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 12 minutes ago, dynastyfrost said: Føler meg mer komfortabell med nytt anlegg, da dette systemet ikke har blitt byttet på denne båten før.. OK. Jeg forsto det som at du ville ha det ene istedetfor det andre. Men da skjønner jeg at det er mer styrt av ønske om å bytte mer enn å bytte type. Men jeg tror jeg ville først gått skikkelig over det som er, gjerne spandert på noen med veldig god greie på det. Føler at det langt på vei lønner seg med service og evt reparere sånne anlegg enn å skifte så lenge en ikke skal ha motorskifte. Føler gamle vribare anlegg kan vare ufattelig lenge, men det var jo noen timer på den da. Man vil ofte få en god forståelse av tilstand med å observere, kjenne og lytte på lagre og sånn. Har gammalt vribart av ukjent dato sjøl, men med mye mindre motor. Tror kansje mitt er fra 70 tallet også. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Eg bytta til fast propell,var berre å skifta aksel til 40mm, då hylsa og kutles lageret var 40mm samt ny aksel flens,monterte slure ventil på girkassen som var på motoren,ka gir har du ? type Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Erfaringsmessig så er vridbare propellanlegg veldig holdbare. Jeg tipper anlegget ditt holder mange tusen timer til. Har du noen symptomer på at noe er galt? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Eg bytta pga stor slitasje og derved tilsvarande lekasje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.