Jump to content

Mercruiser D183 høgt oljetrykk

Elmann

Recommended Posts

Hei, no som det nærmer seg båtsesong igjen må eg få orden på motoren min. Det er ein Mercruiser D183 motor som eg har hatt masse problemer med i det siste, men no er det altså høgt oljetrykk. Ifølge måleren min ligger den på 5 bar på tomgang, og enda høgere når eg prøvde å kjøre. Det kommer såpass masse trykk at det lekker olje rundt oljefilteret. Trudde først det var filteret som var dårlig, så prøvde å bytte det men det hjalp ikkje. Oljen er ikkje lenge siden den blei byttet heller, men har tenkt å bytte igjen i tilfelle han som gjorde det brukte feil olje. Står i manualen at mulig årsak kan være "oil pump relief valve" men kor den er står det ingenting om. Nåken som veit?

IMG_20190719_221859.jpg

Balder.. skrev for 9 timer siden:

Det var en annen tråd her inne der det var feilsøk pga att måler viste høyt oljetrykk, her ett godt eksempel på att enkelte motorer har en sikkerhetsventil som skal sikre att trykket ikke blir for høyt, det er vel her tydelig att din motor har en, sjekk din overtrykksventil.

Fikk beskjed om ein som er mercruiser forhandler at eg faktisk har feil olje filter. Dette filteret tar visst oppi olje temp sensoren og resulterer i at eg ikkje får skrudd det skikkelig på.. Så får eg sjå om han klarer å finne rett filter til meg.. 

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...