Båtint Startet 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2020 (redigert) Heisan, jeg har en perkins 4.108 som jeg ikke får liv i. jeg har tidligere hatt problemer med den magnetiske stopp tilbakeslags fjæra, Så enn så lenge har Jeg bare dratt magneten ut igjen etter hvergang jeg har stoppet etter som det er så vrient å få tilbake montert fjæra. men igår skulle jeg starte og men starteren bare dro. så jeg tenke automatisk at det var stopp magneten som ikke var tenkt oregentlig ut igjen, jeg prøvde å starte igjen men den fyrte ikke da heller. Jeg lurer derfor på nå om magneten er defekt slik at den ikke vil «utløses» orgentlig. er det noen som vet om det er en måte å få koblet rundt om magneten slik at jeg finner ut om det er magnetene det er noe gærent med? Redigert 20.Februar.2020 av Båtint (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Har du bilder av dieselpumpen din? Ofte vil det være mulig å ta vekk kabel fra dieselpumpens stopphendel, og betjene stopphendel manuelt.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Som Mort1 sier. Og starter den ikke da så er det som regel luft i dieselen som er problemet. Har selv litt dysfunksjonell magnetbryter på min 4.108. Har montert et lite tau ut gjennom motorkassa, først og fremst som nødstopp men må av og til "dra i tauet" når stoppknappen ikke spiller på lag fra cockpit. Tauet går rett til stopphendelen på pumpa og er styrt ut bakover så draget blir i riktig retning. Men opplever aldri at hendelen blir hengende "på stopp" for gassen drar den tilbake ved start. Jeg har alltid gitt nær full gass ved oppstart, må være kjapp å dra hendelen tilbake da men :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.