PiperBill Startet 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2020 Ville det har noe forbedringseffekt på bunnstoff om man blander inn litt kobberoksid? Jeg ser at det er det aktiv stoffet i det fleste bunnstoff på markedet nå. BT bunnstoff har 13 % kobber(1)oksid. Fant det på eBay. https://www.ebay.com/itm/Red-Copper-Oxide-Cuprous-Oxide-Red-99-17-5oz-500-grams-FREE-P-P/283708258929? Jeg har ikke tenkt å ta det selv da jeg skal bare flekker bunnstoffet i flere sesonger til. Det er kanskje ikke helt lovlig heller. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Traale Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Hjelle kjemi selger det. Fungerer veldig bra. Har en kamerat som tok et par korker i en liter bunnstoff. Båten lå i ro en hel sommer uten at det kom noe groe. Men som du sier, det er vel ikke helt lov. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Prøvde å tilsette ekstra kobber et felt på en meters bredde på tvers av båtens bunn for 5-6 år siden. Muligens merkbar forskjell et par måneder, men så grodde det like godt der som ellers, dessverre? Sitér dette innlegget Link to post
NorSiglar Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 En har jo varianter av bunnstoff som er kobber/epoxy baserte. For å få effekt så må en pusse bunnen etter påføring, slik å kobberet blir eksponert. Jeg har snart et år i vannet uten noe begroing (en bonus er at det ikke slites av ved litt is også). Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Tilsett Round-up, det hjelper på groe. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mouche Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Faxen skrev 29 minutter siden: Tilsett Round-up, det hjelper på groe. Dokumentert? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Faxen Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Benyttet i mange år i Drøbaksundet. Der gror det på solsiden, noe for jævlig. Ble veldig mye bedre med Round-up. Den beste er det bønder bruker, da det er mye sterkere. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Faxen skrev for 1 time siden: Benyttet i mange år i Drøbaksundet. Der gror det på solsiden, noe for jævlig. Ble veldig mye bedre med Round-up. Den beste er det bønder bruker, da det er mye sterkere. Ja gir man blaffen i miljøet så kan man sikkert blande inn Roundup. "Advarsel Skadelig for vannlevende organismer; kan forårsake uønskede langtidsvirkninger i vannmiljøet. Unngå innånding av sprøytetåke. Oppbevares innelåst og utilgjengelig for barn. Uskadeliggjør tomemballasjen (se avfallshåndtering)." Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.